porty II

Zbyněk Burget zburget at miastudio.cz
Mon Jan 13 06:52:29 CET 2003

----- Original Message -----
From: "Cejka Rudolf" <cejkar at fit.vutbr.cz>
To: <users-l at freebsd.cz>
Sent: Friday, January 10, 2003 8:18 PM
Subject: Re: porty II

>A jak to bylo s tim "lib.so.5"?

V hlacse bylo opravdu libc.so.5 (byl to preklep) a byla to opravdu verze z
current ve stable. Bohuzel jsem byl pres vikend trochu mimo, takze jsem
nestihl vyzkouset prelozit perl ze zdrojaku... Ale dnes se k tomu snad
dostanu a pak poreferuju, cim to bylo.

>Protoze -F znamena fetch-only - jen stahnout a neinstalovat.

ja vim, studoval jsem man, jenom jsem chtel rict, ze mi nevypsal, co vsechno
mu chybi (ce vsechno se mu nepodarilo stahnout

Timhle jsem chtel rict, ze se mi vykaslal na instalaci zavislosti.
Ta hlaska, ze instaluje i pres chybejici zavislost je hodne podobna (nebo
uplne stejna - ted nevim), pkg_add -f

could not find package xxxxxx  (install anyway)

nebo tak nejak

>Je to nejake divne, nebylo by lepsi poslat skutecny a cely vypis?

...zitra ho muzu poslat...

(da se nejak rict, aby to, co se vypisuje na obrazovku, se soucasne ukladalo
do souboru? Nemyslim jenom >&file   - aby tam slo vsechno - i to co pisu -
at to nemusim opisovat a potom zase neudelam nejaky preklep)

>Nekombinujete treba portupgrade s pkg_delete (misto pkg_deinstall)?
>Pokud byste pres portupgrade neco nainstaloval a pres pkg_delete
>nejakou zavislost smazal, tak bych se moc nedivil, ze bez aktualizace
>jeho databazoveho souboru (/var/db/pkg/pkgdb.db se da smazat a pomoci
>pkgdb -u obnovit) by se pri instalovani jineho baliku onu zavislost
>obnovovat nesnazil, protoze by si myslel, ze je stale nainstalovana.
>I kdyz kdo vi.

Pri experimentech jsem zkousel kde co. Takze mezi tim bylo i kompletni
odebrani a reinstall portupgrade (ted o vikendu jsem tam nainstaloval v
patek stahnutou verzi). Pri toulkach manem jsem na pkgdb narazil a -u
zkousel. Ale ono si to tu databazi updatuje samo, pokud zjisti rozdil v
poctu nainstalovanych baliku (nevim, jestli kontroluje, ktere to jsou).
Vzdycky na zacatku i na konci vypisu je pocet instalovanych baliku. Pokud
neco pridam pres pkg_add (coz ted vlastne pouzivam vyhradne) tak to pri
pouziti kterehokoliv prikazu z portupgrade nejdriv provede aktualizaci
databaze (podle vypisu). /var/db/pkg/pkgdb.db jsem zkousel i vymazat a
nechat vyrobit znovu, ale porad se to chova stejne.
Tak se mi neco plete, ze to ze zacatku fungovalo dobre. Pak se mi nejak
splasily ty zavislosti, jak jsem psal (to bylo hned nejak ze zacatku
pouzivani portupgrade) a od te doby vim urcite, ze mi to instaluje bez
instalace zavislosti. Tak instaluju pres pkg_add - to mi funguje dobre, mazu
pres pkg_deinstall a portupgradem upgraduju (ale mam strach, za az to bude
potrebovat aktualizovat nejakou zavislost, tak mi to neudela...).
Jeste jsem uvazoval nad tim, jestli neni chyba v tomhle: portupgrade pouziva
nainstalovanou kolekci portu. Kdyz si vozim domu stazene baliky, tak si k
tomu nevozim nove (nevim jak to spravne nazvat) soubory portu. Neni chyba
tady?

>Je to divne. Mozne je to i to (chyba v portupgrade vs. chyba za
klavesnici).
>Ono ale neni moc jasne, co presne delate a co presne portupgrade vypisuje.

Osobne moc neverim tomu, ze je chyba jinde, nez u mne...
Zitra muzu donest nejaky vypis...

Zatim moc diky

Zbynek