porty II

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Fri Jan 10 20:18:37 CET 2003

Zbyněk Burget wrote (2003/01/10):
> Vcera vecer jsem si hral s tema portama a jeste bych se chtel na neco
> zeptat.

A jak to bylo s tim "lib.so.5"?

> Prikaz portupgrade -NFPR xxxxx mi jenom rekl, ze dany balicek s
> upgradem existuje a

Protoze -F znamena fetch-only - jen stahnout a neinstalovat.

> pokud jsem odebral option -F, tak ho nainstaloval

Protoze portupgrade -N = portinstall.

> (jako bych dal -f)

To je neco jineho, to znamena force, vynuceni ugrade, i kdyz to podle
cisel verzi neni nutne.

> Vypsal pozadovane porty, rekl, ze chybi, ale ze instaluje i tak.

Je to nejake divne, nebylo by lepsi poslat skutecny a cely vypis?

Nekombinujete treba portupgrade s pkg_delete (misto pkg_deinstall)?
Pokud byste pres portupgrade neco nainstaloval a pres pkg_delete
nejakou zavislost smazal, tak bych se moc nedivil, ze bez aktualizace
jeho databazoveho souboru (/var/db/pkg/pkgdb.db se da smazat a pomoci
pkgdb -u obnovit) by se pri instalovani jineho baliku onu zavislost
obnovovat nesnazil, protoze by si myslel, ze je stale nainstalovana.
I kdyz kdo vi.

> U portupgrade me
> to chovani prekvapilo a byl jsem presvedceny, ze jen delam neco spatne.

Je to divne. Mozne je to i to (chyba v portupgrade vs. chyba za klavesnici).
Ono ale neni moc jasne, co presne delate a co presne portupgrade vypisuje.