porty

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Thu Jan 9 18:26:26 CET 2003

Zbyněk Burget wrote (2003/01/09):
> narazil jsem na nasledujici problem. nekolik instalovanych portu vyzadovalo
> pritomnost perl-5.6.1_11 jenze pri instalaci mi to nahlasilo, ze:
> /usr/libexec/ld-elf.so.1: Shared object "lib.so.5" not found

A je ten radek vubec spravne opsany? lib.so.5 zcela urcite v nicem
nebude, protoze tyhle soubory se nazyvaji "libX.so.Y", kde X nikdy
prazdny retezec nebyva. Spis to tipuju na libc.so.5 a pokus o
instalaci baliku pro -current do -stable, coz moc nejde.

System je -current nebo -stable? Porty byly tedy ve forme baliku?
A ty baliky byly pro -current nebo -stable? Na ftp vidim perl-5.6.1_11
prelozeny zatim jen v -current a nenalezene knihovny bych cekal jen
pri instalaci baliku.

> podivat, co k sobe ten perl potrebuje - kde by mohla ta knihovna chybet,
> jenomze (s vyjimkou webu) jsem neprisel na to jak. Existuje jenaky zpusob,
> jak zjistit, ktere porty dany port vyzaduje? Tonouci se stebla chyta a tak

pkg_info -r pkg, ale v tomto pripade, pokud prosla instalace, by to
uz bylo skoro zbytecne, protoze zaznamenane zavislosti uz nainstalovane
jsou.

> Muzete mi nekdo rict, co jsem udelel spatne, a jestli to pujde opravit?

V nejhorsim se da do /var/db/pkg/ zasahnout rucne. Vse je v textove
dobre citelne podobe a nekonzistence balikovaci system docela preziva.
(Napr. je mozne pro dany port presunout +REQUIRED_BY nekam jinam,
smazat ho, nainstalovat jiny a +REQUIRED_BY vratit a prezije se to,
i kdyz by pak jeste melo nasledovat oeditovani odkazu.)