porty

Zbyněk Burget zburget at miastudio.cz
Thu Jan 9 07:56:39 CET 2003

Zdravim,

narazil jsem na nasledujici problem. nekolik instalovanych portu vyzadovalo
pritomnost perl-5.6.1_11 jenze pri instalaci mi to nahlasilo, ze:
/usr/libexec/ld-elf.so.1: Shared object "lib.so.5" not found
nicmene perl se pridal. Samozrejme, ze aplikace, ktere ho potrebovaly,
nefunguji. Pak jsem zkousel instalovat gnomemc ten (mimo jine) vyzadoval
upgrade XFree86-libraries na verzi 4.2.1_5.
Po upgrade (portupgrade -Pf Xfree86-libraries) mi to nahlasilo, ze jsou
nejake zmatky v databazi portu a mam pustit pkgdb -F
Upgradoval jsem jeste dalsi porty, potrebne k tomu gnomemc v nadeji, ze
nektery z nich doplni onu chybejici lib.so.5 (marne). Tak jsem se chtel
podivat, co k sobe ten perl potrebuje - kde by mohla ta knihovna chybet,
jenomze (s vyjimkou webu) jsem neprisel na to jak. Existuje jenaky zpusob,
jak zjistit, ktere porty dany port vyzaduje? Tonouci se stebla chyta a tak
jsem chtel perl odstranit, jenomze!!!!! perl je vyzadovan portem
XFree86-libraries-4.2.1_5 a ten je vyzadovan skoro vsim.
...a taky tam byl davno pred tim, nez jsem instaloval perl.
Muzete mi nekdo rict, co jsem udelel spatne, a jestli to pujde opravit?

Zbynek