uh oh

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jan 8 19:42:52 CET 2003

Cejka Rudolf wrote:
> Myslis chybu ve VLANech v em driveru (uz je opravena), nebo jeste
> i neco jineho?

	Ani i ne, prave tu. Ano, to je prave pekny demonstracni pripad.

	Ja zadnou chybu v em ovladaci nehlasil - a pokud jsem sledoval dobre,
tak ani nikdo jiny. Ja reportoval chybu ve if_vlan - v te casti
spolecneho kodu, ktery pouzivaji vsechny karty s hardwarovou VLAN
podporou - a ano, zminil jsem se, ze jsem ja problem resil na pocitaci,
kde byla 'em' karta. Nemam nic proti tomu, ze se nekdo rozhodl, ze chyba
je nekde jinde nez jsem ji videl ja (jde skutecne o politicke rozhodnuti
- protoze je celkem jedno, jestli nekonzistenci interface odstranis v N
funkcich volajicich nebo jedne funkci volane). Trochu problem ale je, ze
se neobtezoval to dat tomu, kdo chybu nahlasil jakkoli vedet (to ani
nemluvim o tom, ze by se treba pokusil o sebemensi konzultaci). Jenze
spusob, ktery zvolil ma proste nejake konsekvence - v tomto pripade
napriklad tu, ze kdyz se rozhodl neopravit spolecny kod, tak nestaci
opravit jen jeden ovladac - musi opravit vsechny, kterych se to dotyka.
To by se samozrejme dozvedel, kdyby se nerozhodl problem vyresit uplne
odlisnym zpusobem beze slova dotazu. No, a ja ted ma moznost - bud'
znovu analyzovat problem (spousta casu), zase poslat PR a cekat, co z
toho zase kdo vyrobi, nebo se na to vykaslat, protoze "em", ktere me
aktualne zajima, funguje - a jine problemy, at si resi ten, koho pali.

	Posledni dobou je prave tohle dost casty pristup - neziskal na zaklade
tohoto jednoho izolovaneho pripadu.

	A nebo je mozna spravne vysvetleni uplne jine - ten, kdo opravil 'em'
driver vubec ono PR necetl a nevsiml si ani announce problemu do
konferenci - a vyresil svuj lokalni problem, kdyz nezdetekoval, ze
problem je razu globalnejsiho. No, jenze pokud je to takhle, tak to
znovu znamena, ze nema zadny zvlastni smysl reportovat chyby - ani do
konference ani jako PR, kdyz ani ten, kdo se danou oblasti evidentne
zabyva na ne nereaguje a ani je necte. Vzhledem k tomu, ze ono PR nebylo
prohlasene za "vyresene" je docela dobre mozne, ze spravnejsi je prave
tato varianta. Ale ani to neni prilis povzbudiva varianta.

	Nicmene, asi to nema smysl dale rozebirat - a uz vubec ne tady.

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz