Aplikace (OT)

Zbynek Burget zburget at miastudio.cz
Mon Jan 6 11:15:33 CET 2003

Kdyz jsem nainstaloval FreeBSD poprve, tak jsem tam nechal dat KDE. Na
pohled pekne, spousta aplikaci, ale pamet ucpana skoro jako u MS-Win a
rychlost nic moc (mam celeron 500). Ted mam nainstalovanych nekolik
windowmanageru (fvwm, pwm, windowmaker) a jeste se chystam na dalsi
(openbox, blackbox, fluxbox) a taky jsem nekde cetl (tusim, ze v handbooku),
ze je jeste celkem rychle xfce (to uz je tusim taky desktop). To, co jsem
zatim vyzkousel, tak je proti KDE uzasne rychle, a to povazuju za vetsi
vyhudu, nez to, ze si jednoduse vsechno naserviruju pod nos jednou
instalaci. Na zacatku si s tim dam, pravda, trochu vic prace, ale to bude
jenom jednou, nez se to nakonfiguruje a pak uz bude (snad) v klidu pracovat.
A co je nejdulezitejsi - pri takovem rucnim konfigurovani se asi naucim
podstatne vic, nez kdyz strcim CD do mechaniky a reknu, ze "setup".
Nevim, jak je rychly desktop GNOME proti KDE (a proti pwm, fvwm,...), ale
jsestli je sviznejsi, nez M$, tak ho tak rad nekdy vyzkousim. Ale nejdriv
bych si rad vsechno osahal rucne. Jenomze taky potrbuju obcas neco udelat a
nemit pocitac jenom na experimenty a tak se ptam na to, od ceho se
odpichnout. Jestli to v zivote stihnu, klidne vyzkousim vsechno, na co
narazim. Ale zakladem musi byt masina s fungujicimi aplikacemi. A to zatim
neni :-(

Zbynek