Aplikace

David Pasek pasek at idc.cz
Mon Jan 6 09:10:41 CET 2003

Ahoj.
Jak se tak koukam na tve pozadavky na aplikace, tak mne napada jestli by
pro tebe nebyl vhodny Apple s MAC OS X.

Pro:
1) MAC OS X je UNIX zalozeny na BSD
2) spousty UNIXovych (open-source) programu tam rozchodis
3) V MAC OS X muzes poustet i stare MACove aplikace v MAC OS Classic.
4) pro MAC OS X existuje a bude existovat spousta komercnich aplikaci
pro DTP, grafiku, ... (vzdycky platilo MAC=GRAFIKA)
5) pro MAC OS X existuje i M$ Office (lze rozchodit i OpenOffice, ale
asi si pockam na nativni verzi pro Mac OS X)
6) file mannager pouzivam klasicke MACovy finder a jsem s nim celkem
spokojen, jinak se asi da rozchodit i Midnight Commander
7) je to UNIX se vsim vsudy a navic hrozne podobny FreeBSD (vcetne
 systemovych programu jako ipfw, sysctl, ... )

Proti:
1) Graficke prostredi AQUA neni Xserver, takze rozchazeni nenativnich
aplikaci je trosinku problematictejsi a musi se to delat pres X Darwin.
2) Potrebujes Power PC hardware

P.S.:
Sam jsem si poridil PowerBooka a uz 2 mesice si s tim hraju. Musim rict,
ze se mi to libi cim dal tim vic :)

Jinak FreeBSD mam rad a jestli vse ke sve spokojenosti rozchodis na nem
(coz samozrejme taky jde a umim si to lehce predstavit), tak ti to bude
slouzit mozna i lepe ;)
Ja osobne FreeBSD pouzivam spis na routery a aplikacni servery.

Zdar.

--
David Pasek
Email: pasek at idc.cz WWW: http://www.idc.cz ICQ: 76039994