Aplikace

Zbyněk Burget zburget at miastudio.cz
Mon Jan 6 07:38:29 CET 2003

Zdravim vespolek,
mam opet jednu prosbu - chtel bych se zeptat na par aplikaci, co se vetsinou
pouziva. V portech jsou toho kvanta a nez vsechno zkouset, tak se radsi
zeptam:

Nejaky filemanager - jsem zvykly z Windows na WindowsCommander (neco jako
NC), ale to neni podminka - treba je i neco chytrejsiho - gnomemc nebo
tdesk,...?

StarOffice nebo OpenOffice (nebo nejaky uplne aplikace, ktere by zvladly
precist popr. ulozit MS-Word + MS-Excel)?

Neco na tvorbu dokumentu (DTP) - lyx,... ?

Neco na vektorovou grafiku - Ipe nebo sodipodi nebo juno,...?

Neco na bitmapovou grafiku - gimp,...?

Neco na sazbu not - lilypond,...?

...pracuju v grafickem studiu, takze jsem zvykly na Adobe PageMaker,
InDesign, Illustrator a Photoshop, Macromedia Freehand a na sazbu not jsem
se setkal s Finale a Sibelius (tohle asi nikdo znat nebudete). Necekam, ze
by se dalo sehnat free neco v podobnem provedeni (i kdyz GNU umi snad
carovat), jenom bych proste chtel pokud pozno pro soukrome potreby utect od
komercniho software.

P.S.: ...a k memu predsevzeti, ze se pokusim projit nejpouzivanejsi
windowmanagery - zatim jsem prolezl konfiguraci fvwm a vyzkousel snad
vsechno, ce se da nastavit...
ufff...
ted se vrham na pwm a windowmaker...
Jenom je skoda, ze na to neni vic casu ...   :-(

Zbynek Burget