PPP

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Jan 2 12:48:26 CET 2003

Pentium wrote:
> Toto je muj soubor PPP z editoval jsem ho podle navodu: pro vas budu
> cislovat radky
> 11 default:
> 12 set log Phase Chat LCP IPCP CCP tun command

> Pak dam ppp -auto myisp   napise spusteno ale chyby na radcich skoro
> vsechny :{
> Bad label in 12-16 12 13 14 15 16 19

	No, z tohohle a z dalsiho dopisu, kde pises, ze chbu to hlasi vzdy na
tom radku, ktery nasleduje za radkem 11 bych soudil, ze chyba j eprave
na radku jedenact, v definici labelu "default:". Treba nejaky ne dobre
viditelny znak za dvojteckou, nebo tak neco. Zkus ten radek 11 proste
uplne smazat, vlozit prazdny a ten label tam napsat znovu.

> Dalisi chyba je asi ze pise Using interface tun3

	No, chyba to asi neni - "tun" zarizeni nemusis vubec pouzivat pocinaje
nulou - pripoustim ale, ze to muze byt varovani, ze neco neni tak, jak
by melo. Bud' na tech predchozich tunech neco uz bezi - pak to asi
problem bude, nebo je pouziti tun3 vyzadano primo konfiguraci - ale muze
to byt treab i tak, ze tun0-tun2 neexistuje v /dev a muze to byt i lecos
jineho - a nekdy to muze znamenat chybu a problem a jindy ne.

> Jinak jeste takovej dotaz mimo to ani nepotrebuji ale nejde udelat jak
> sem koukal de definovat na jakej port autodial tak nejde udelat ze treba
> jen na port 55 a pak dat do prohlizece 206.50.50.50.50:55 ? A ono se
> vytoci ? a na jine se nevytoci ? A nelze udelat ze pokud poslu nejakej

	Samozrejme, ze jde - vytaceni probiha pod supervizi filtru zabudovaneho
v ppp - krome filtru typu "in" a "out", ktery slozu proste k omezovani
toho, co pres ppp smi prochazet existuje v ppp jeste filter typu "dial",
ktery ridi, ktere pakety smeji vyvolat vytaceni a ktere ne. je tedy
pouze na tobe jak nastavis podminky pro vytoceni.

	Ja to mam napriklad (v jedne siti s laickymi uzivateli) tak, ze ppp
vytaci tehdy a prave jen tehdy kdyz dojde k pokusu o spojeni na port 80
jednoho jedineho konkretniho www serveru, ktery maji v prohlizeci jako
domovskou stranku ...

> prikaz na port xx tak se spojeni ukonci ? Nebo nejak s clientske stanice
> mimo terminal to ukoncit ?

	Ne, to nejde. Pokladani spojeni ridi timeouty ve spolupraci s filtrem
typu "alive" - ten definuje, ktere pakety restartuji timeout-counter a
spojeni se zavesi, kdyz tento counter prekroci cas nastaveny v konfiguraci.

	"Rucne" ale muzes zavesit prostrednictvim "pppctl", ktere se uni
napojit na jiz bezici ppp a ve kterem ziskas stejnou prikazovou radku
jako v samotnem ppp na ktere proste jen zadas close (a jde tam ten
prikaz zadat i ve scriptu, takze to neni omezeno jen na interaktivni praci).

> A jak vytocit ne autodial ale zadam neco treba ppp myisp a okamzite to
> vytoci a pak dam hangup a zavesi lze to nejak ? Abych nemusel chodit do
> Xek a tam vytacet. Diky moc zase vsem :]

	Presne takhle to funguje - zadas na prikazove radce "ppp myisp" a v nem
na prikazove radce "dial" (no, da se udelat, aby to vytocil uplne
automaticky) a spojeni se navaze, pak na teze prikazove radce napises
close (pripadne quit) a spojeni (pripadne scele ppp) se ukonci ...

	Hele, Pentium - skontroluj si, jaky mas cas na pocitaci - myslim, ze
1.12.2002 uz opravdu delsi cas neni - a me se posta radi podle casu
odeslani ...

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz