narodne prostredie

P Sedo pese27 at mysun.com
Wed Dec 18 21:14:52 CET 2002

> otis pisal:
>
>v tcsh pouzivam este jednu vec:
>
>setenv LC_CTYPE "sk_SK.ISO8859-2"
>
>doplnene do /etc/csh.cshrc. inak totiz napr. tcsh odmieta
>akceptovat/interpretovat 'narodne' znaky.

nu ja mam takuto otazku.

toto mam nastavene a slape mi diakritika k mojej spokojnosti.

mam vsak neprijemnu skusenost.
to lokalne prostredie zmeni aj format vypisovania sprav, prikaz ls mi
krakora po slovensky a GREP, GREP mi pre istotu ignoruje pri tomto
nastaveni rozdiely medzi VELKYMI a malymi pismenkami, co ma uz celkom
slusne vytaca.

da sa to prostrenie nastavit tak, aby mi to fungovalo ako us, teda
default prostrednie a len aby poznal SK, resp. CZ znaky?

Dakujem