"Zmiznutie" 127.0.0.1

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Dec 17 22:26:18 CET 2002

Juraj Chlebec wrote, On 12/17/02 18:07:

> Po vypadku elektrickej energie a po reboote servera (FreeBSD 4.7) mi
> niekde zmizlo nastavenie loopbacku (lo0). Nastavenie siete vyzera asi
> takto:

> Pokial dam rucne ifconfig lo0 inet 127.0.0.1 je to ok ale po reboote sa to
> nezachova.
>
> lo0: flags=8049 mtu 16384
>         inet 127.0.0.1 netmask 0xff000000
>
> Neviete mi poradit preco sa to takto sprava a este kde treba daco nastavit
> aby sa nastavenie loopbacku zachovalo???

	No, fakticky asi nejde ani tak o to, aby se konfigurace zachovala po
rucnim nastaveni, jako spis aby se vubec provedla.

	Konfiguraci sitovych interface provadi rc.networks na zaklade
promennych ze souboru /etc/defaults/rc.conf a /etc/rc.conf (druhy ma
pred prvnim prednost).

	Seznam interfaces, jejichz konfigurace se provadi je v promenne
"network_interfaces" (pokud je jeji hodnota "auto" pouzije se seznam
ziskany volanim "ifconfig -l"). Defaultni hodnota teto promenne je "auto".

	Konfiguraci kazdeho interface se provede volanim ifconfig se jmenem
interface a promennou "ifconfig_<jmeno interface>". Defaultni hodnota
promenne "ifconfig_lo0" je "inet 127.0.0.1"

	Moznymi duvody proc pri startu neni interface nakonfigurovan je -
poskozeni nebo nerozumna editace /etc/rc.networks (problem se samotnym
konfiguracnim scriptem) a/nebo /etc/defaults/rc.conf  (zmena nebo ztrata
defaultnich hodnot) nebo chybny obsah v /etc/rc.conf ...

Dan Lukes     tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root of  FIONet, KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz