Jadro a Dummynet

Roman Neuhauser neuhauser at bellavista.cz
Mon Dec 9 20:50:31 CET 2002

# pentium.konference at seznam.cz / 2002-12-07 08:58:55 +0100:
> Mam dotaz pokud chci kompilovat do jadra dummynet tak tam mam napsat to
> co je v tech ????  A nebo jeste nejake parametry dekuji
>
> kompilace jadra
> server# cd  /usr/src/sys/i386/conf
> server# cp GENERIC GATE
>
> edituj GATE a pridej na konec {je v adresari /usr/src/sys/i386/conf}
> options         MROUTING                # Multicast routing

    tohle AFAICT ke zprovozneni routeru neni potreba (a pravdepodobne
    ani neni vhodne, pokud nevis, co delas)

> options         IPFIREWALL              #firewall
> options         IPFIREWALL_VERBOSE      #enable logging to syslogd(8)
> options         IPFIREWALL_FORWARD      #enable transparent proxy support
> options         IPFIREWALL_VERBOSE_LIMIT=100    #limit verbosity
> options         IPFIREWALL_DEFAULT_TO_ACCEPT    #allow everything by default
> options         IPDIVERT                #divert sockets
> options         IPFILTER                #ipfilter support
> options         IPFILTER_LOG            #ipfilter logging

    pokud se nepletu, pouzivas ipfw, takze ipfilter nepotrebujes (to je
    jiny firewall)

> options         IPSTEALTH               #support for stealth forwarding
> options         TCPDEBUG

    "TCPDEBUG is undocumented", a rekl bych, ze bude mit spis co delat s
    ladenim TCP stacku nez cimkoliv jinym, takze taky pryc s tim.

> ??????????????????????????????
> options     DUMMYNET
> options     NMBCLUSTERS
> options       HZ
> ???????????????????????????????

    NMBCLUSTERS a HZ vyzaduji argument (HZ=XX, napr HZ=1000). viz
    /sys/i386/conf/LINT.

> pak ulozit a
> cd /usr/src/sys/i386/conf

    v tom adresari uz jsi, ne?

> config GATE
> cd  ../../compile/GATE
> make depend
> make
> cp kernel /kernel
> reboot

    tohle je stary zpusob kompilace kernelu, a rucni instalace, ktera
    navic neinstaluje moduly, takze by sis mohl pekne zavarit, pokud
    nejake pouzivas, a ignoruje skutecnost, ze /kernel ma nastaveny schg
    flag, takze by to ani nefungovalo.

    podporovany zpusob:

        # cd /usr/src
        # make buildkernel KERNCONF=GATE
        # make installkernel KERNCONF=GATE
        # shutdown -r now

--
If you cc me or remove the list(s) completely I'll most likely ignore
your message.    see http://www.eyrie.org./~eagle/faqs/questions.html