Moje konfiguraky

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Fri Nov 22 14:16:37 CET 2002

Pentium wrote (2002/11/21):
> Co nevim ? jak konfigurovat DNS jedna se mi o to aby martin nemel 1.99
> ale treba 1.50 a nekdo zde rikal ze pro klienty s win98 musi byt zapnut
> dhcp a tam napsano jakej klient jaka ip pokud jsem to zmenil
> v dhcp.leas tak to nemelo zadny efekt.

Soubor dhcp.leases je pouze log-informativni soubor pro dhcpd.
Kdyz dhcpd prideli nebo uvolni adresu, do dhcp.leases si to poznamena.
Kdyby byl nekdy restartovan, tak do puvodniho stavu, aby vedel, kdo ma
jakou adresu, se dostane prave diky dhcp.leases.

> gateway__enable="YES"
         ^
         To vypada jako jedno podtrzitko navic.

> resolv.conf
> option domain-name-servers 195.146.100.5;

Tohle do resolv.conf nepatri.

> option domain-name-servers 192.168.1.1;
>   option domain-name-servers 195.146.100.5;

Nemel by tam byt jen jeden z techto radku?

a) Staticky pridelovane adresy: Do DNS u Tiscali nechat zanest
   domenove nazvy a IP adresy, nebo si udelat vlastni DNS. Staticke
   IP museji byt mimo range v dhcpd.conf. A do dhcpd.conf pridat to
   host ... hardware ethernet ... fixed-address, jak jsem psal uz driv.

b) Dynamicky pridelovane adresy: Udelat si vlastni DNS a v dhcpd.conf
   nastavit ddns-update-style interim a dal nevim, dal jsem to nezkousel.