Jak spustit Instalovane moduly ?

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Mon Nov 18 17:52:59 CET 2002

Pentium wrote (2002/11/17):
> Vim ze vas uz asi otravuji ale moc jste mi pomohli
> ze zacatku a tak doufam ze me tu budete tolerovat a nevadi vam moje dotazy

Ja bych se jen primlouval za zvyseni citelnosti, tj. nezapominat na
interpunkcni znamenka (carky, tecky, otazniky...), zalamovat radky,
dotaz si po sobe precist, a tak podobne. Pripadny odpovidajici se pak
muze soustredit skutecne jen na odpoved, coz myslim vyda za tisice
omluv - setrite jeho drahocenny cas, aby mohl studovat jeste vice
a priste znat vic odpovedi na dalsi otazky ;-)

> Dalsi LAMA dotaz je ze jsem si nainstaloval programy z tech 4 cd kde
> bylo psano co umej packet snifer,graphic network status atd...
> Ale neobjevil se zadna ikona proste neni to windows :]  Takze jak
> je spustim ty programy co jsem si nainstaloval ? Nebo jak se v nich
> orientovat ?

Kdyz nainstaluju nejaky balik a chci o nem ziskat predstavu, jaka
je k nemu dokumentace a co vsechno jde u neho spustit, zadam prikaz
pkg_info -L <nazev_baliku>. Ten nazev baliku je potreba znat presne,
takze nejlepe bud nejprve dejte cd /var/db/pkg a pak
pkg_info -L pismeno<Tab>pismeno<Tab>..., tj. lze s vyhodou vyuzit
doplnovani nazvu v shellu, nebo bez prikazu cd proste napiste
pkg_info -L /var/db/pkg/<nazev_baliku> a opet lze vyuzivat vyhod
doplnovani nazvu v shellu. Uvidite seznam souboru, ktery byl
v ramci baliku nainstalovan.