mail server : ktory?

Ivo Hazmuk ivo at vutbr.cz
Wed Nov 6 16:37:57 CET 2002

Ahoj,

> poradi mi niekto prosim, kto s tym ma nejake
> skusenosti,
> denne rozposielam asi 20tis emailov, prichadza
> ku mne do 500, mam 6 domen a nejakych virt. userov (aliasy),
> ale potrebujem vediet aj po prijme emailu spustit skript co
> spracuje dosly email...
>
> a samozrejme pripojit nejaky av program (amavys / inflex)...
>
> poradite mi, ktory mail server bude snad najvhodnejsi????

Na nasich serverech mame dobre zkusenosti s kombinaci:
Sendmail 8.12.6 + MIMEDefang 2.x + RAV AntiVirus 8 + antispam via DNS

Sendmail NENI z portu, ale vlastni preklad (IPv6, Milter, SSL, db3).

Z RAVu pouzivame pouze radkovy program ravav navazany na MIMEDefang.
Jedna se o komercni produkt se slusnym licencovanim. Je to pres domeny,
nikoliv pres chranene stanice.

MIMEDefang v aktualni versi vyzaduje znacne mnozstvi perlovych modulu.
Jeho hlavni vyhodou je, ze si kazdy muze naprogramovat filter jaky chce.
Pise se v Perlu. Pro ruzne potreby jsou zverejneny ruzne predlohy.
Vetsinou si staci jen vybrat.

Pro antispam pouzivame SpamCOP a ORDB. Ale jsou i dalsi sluzby. U techto
nastroju je treba hlidat jejich uroven.

SSL + db3 je kvuli SMTP AUTH, ale to je ve stavu overovani funkcnosti.
Zde je treba doinstalovat Cyrus-SASL.

							Ivosh