burncd a overburn

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Nov 6 15:59:30 CET 2002

On 6 Nov 2002, Pav Lucistnik wrote:

> Nemam to podlozene studiem zdrojaku nebo teorie CD-R formatu, ale
> vypalovacka standardne zahlasi chybu ve chvili, kdy dopali na hranici
> udanou v ATIPu. Aby vypalovacka palila dal, az kam medium saha, se musi
> vypalovacce specielne rict. A to burncd IMHO neumi.

	Omlouvam se, napsal jsem to natolik zmatene, ze to bylo asi prilis
nesrozumitene - nicmene, odpoved se tam skutecne dala vysledovat - vypaluje
tak dlouho, nez hardware oznami chybu. Takze u tech vypalovacek, co ohlasi
chybu pri prekroceni ATIP skutecne vic nevypali. Nevim jak standardni je
toto chovani vypalovacek.

	Mimochodem, kdyz uz rozhanim mlhu vyvolanou nepresnym a zmatenym
prohlasenim - sam pojem "umi burncd" je zmatecny - burncd je jen velice
primitivni rozhranni primo k funkcnim kernelu a burncd proste jen pres IOCTL
zavola jeho funkce (INITWRITER, INITTRACK, pak na device proste a obycejne
zapise, stejne jako do souboru a nakonec FIXATE a je hotovo). Spravna otazka
tedy je, zda overburn umi kernel. Mimochodem, z toho take plyne, ze pokud
overburn kernel neumi (a to neumi) tak ho nemuze umet na danem systemu zadny
program (bez toho, ze se kernel opatchuje - napriklad atapicam patchem),
protoze kernel proste primy pristup k hardwaru vypalovacky neumoznuje.