cas an serveru

Liquid liquid at liquid.cz
Wed Oct 30 10:48:46 CET 2002

> [...]
>  liquid> prikaz: "ntpdate ntp.cesnet.cz".  Napise to ze se to
>  liquid> synchronizuje o -nejakou hodnotu, ale pokud se opet zeptam na
>  liquid> cas prikazem "date" zobrazi se opet spatny cas.
>  >>
>  >> Prosim te, posli vystup z nasledujich prikazu
>  >>

>  >> - sysctl kern.securelevel
>  liquid> vilik# sysctl kern.securelevel
>  liquid> kern.securelevel: 3
>
> tady je pricina , proc ti nedovoli zapsat synchronizovany cas
> ze  site ( viz man init )  . Od secure level 2 zmeny casu jsou

Takze by ste doporucovali jet v jakem Securelevels?
Pro zmenu casu staci tyreba1, a potom jako ostry provoz muze byt 3?

> Aby jsi seridil cas ze site , tak musis jit do nizsiho ``secure
> levelu''. Tj. reboot+single-user mode nebo ntpdate* v /etc/rc.conf +
> reboot.

V rc.conf mám:
ntpdate_enable="YES"
ntpdate_flags="ntp.karpo.cz"
xntpd_enable="YES"
xntpd_flags="-c /etc/ntp.conf -p /var/run/ntpd.pid"

Staci to?

> Pro drzeni presneho casu ti stoji za uvahu mit spusteny ntpd ( xntpd )
>
>  >> - date
>  liquid> vilik# date
>  liquid> Wed Oct 30 13:10:18 CET 2002
>
> Myslim si ,ze v biosu mas nastaven lokalni cas , ale unixovy kernel
> pocita v UTC . Pokud chces nechat biosu lokalni cas tak , touch-ni
> /etc/wall_cmos_clock a reboot ( viz man adjkerntz ) .

Ano asi tot ak bude. Bohuzel. Takze nyni to timto zpusobem zkusim.
A potom kdyz budu chtit prehodit LOKALNI cas v biosu na UTC,
co budu muset zadat v systemu aby to bylo v poradku?

Dekuji Vam za pomoc.