cas an serveru

akela_at_terminal.cz at no.spam akela_at_terminal.cz at no.spam
Wed Oct 30 10:28:08 CET 2002

 liquid> mam akutni problem. Na serveru mam cas o 3 hodiny vice nez by
 liquid> mel byt.  Nedari s emi jej nastavit. Pokud se o to pokusim
 liquid> pres prikaz: "date 1025" aby se nastavil cas na 10:25 tak
 liquid> prikaz se vykona ukaze se spravny cas, ale po dalsim zadani
 liquid> prikazu "date" pro vypsani aktualniho casu se mi opet vypise
 liquid> ten spatny cas. :-( Synchronizaci jsem pokousel delat pres
 liquid> prikaz: "ntpdate ntp.cesnet.cz".  Napise to ze se to
 liquid> synchronizuje o -nejakou hodnotu, ale pokud se opet zeptam na
 liquid> cas prikazem "date" zobrazi se opet spatny cas.

 liquid> vilik# sysctl kern.securelevel
 liquid> kern.securelevel: 3

tady je pricina , proc ti nedovoli zapsat synchronizovany cas
ze  site ( viz man init )  . Od secure level 2 zmeny casu jsou
povoleny v rozmezi jedne sekundy

Aby jsi seridil cas ze site , tak musis jit do nizsiho ``secure
levelu''. Tj. reboot+single-user mode nebo ntpdate* v /etc/rc.conf +
reboot.

Pro drzeni presneho casu ti stoji za uvahu mit spusteny ntpd ( xntpd )

 liquid> vilik# echo $TZ
 liquid> Europe/Prague

to je v poradku

 liquid> vilik# date
 liquid> Wed Oct 30 13:10:18 CET 2002

Myslim si ,ze v biosu mas nastaven lokalni cas , ale unixovy kernel
pocita v UTC . Pokud chces nechat biosu lokalni cas tak , touch-ni
/etc/wall_cmos_clock a reboot ( viz man adjkerntz ) .

--
Honza Dusak