standardni adresare pro includy a knihovny

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Oct 30 00:04:14 CET 2002

Martin Dvorak wrote:
> Podle manualu ke GCC (1) by to mohlo jit pres promenne prostredi
> (LIBRARY_PATH atd.), ale nejak mi to nezafungovalo. Mozna jsem nekde
> udelal chybu, anebo ve FreeBSD 4.7 neni gcc nakonfigurovan jako nativni
> kompiler, at to znamena cokoliv. Budu dal zkouset...

	No, ja nevim - ja zkusil
export LIBRARY_PATH=/usr/tmp
gcc --print-search-dirs

a zabralo to (mimochodem, obdobne se chova gcc -B/usr/local/).

Samozrejme, oboji resi jen problem cesty ke knihovnam, nikoli k include
souborum. Takze se musime porozhlednout jinde.

	Environmentova promenna GCC_OPTIONS muze obsahovat switche, ktere se
pouziji jako by byly  napsany na prikazove radce. To ma ale, samozrejme,
tu nevyhodu, ze se tyto switche pouzivaji pomerne "tupe" - bez ohledu na
konkretni ulohu a volany program, ktery gcc spousti.

	Nejlepsim resenim tak, zrejme, bude vytvorit soubor
/usr/libexec/specs
(mel by byt citelny pro vsechny co uzivaji gcc) a do nej napsat:
#-----------------------
*cpp:
+ %{!nostdinc:-I /usr/local/include}

*lib:
+ %{!nostdlib:-L /usr/local/lib}

Nijak zvlast jsem to netestoval, ani to sam nepouzivam, takze, melo by
to fungovat, ale ber to "as-is" a pripadne si to uprav (spec soubor je
castecne dokumentovan v gcc.c, castecne je proste nutne precist primo
kod gcc.c)

Dan Lukes     tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root of  FIONet, KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz