Nevyhody NATu

Martin Horcicka horcicka at freebsd.cz
Tue Aug 6 12:43:57 CEST 2002

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek (2002-08-06 12:07 +0200):

> 	To, co jste udelal Vy je, ze jste polozil NAT = Masquerade => Internetu
> skryvam co potrebuji.
>
> 	A ja tvrdim, ze takoveto nasazeni Masquerade je skodlive, brani rozvoji
> Internetovych sluzeb - jakekoli netrivialni obecne IP spojeni je v haji
> (jak budete NATovat IPsec???) a mohli bychom pokracovat dokladem jiz
> existujicich protokolu, ktere bez ruznych oberlicek jako aplikacnich
> proxy serveru nemohou fungovat... (Mimochodem, kdyz budete mit za
> Masqueradou verejny FTP server, jak se k nemu dostanete pres pasivni
> rezim? - vazne by mne to zajimalo)

Mne se zda, ze nemluvime oba uplne o tomtez - ja se tu nesnazim obhajovat NAT
jako obecny prostredek, ja jen tvrdim, ze jeho pouziti ma ve specifickych
pripadech pozitivni vedlejsi ucinky. Rozhodne se s Vami nebudu prit o obecnych
myslenkach NATu - ocividne mate v teto oblasti podstatne vetsi znalosti nez ja
- a take rozhodne netvrdim, ze je moudre snazit se za NAT schovat uplne
vsechno. Kdyz ovsem NAT (dobre, masquerade) pouzit lze, da se tim nesmirne
snadno ziskat vyssi uroven soukromi.

Martin