Nevyhody NATu

Jiri Rosenmayer jiri.rosenmayer at skynet.cz
Fri Aug 2 13:18:55 CEST 2002

On Fri, Aug 02, 2002 at 10:31:18AM +0200, Juraj Lutter wrote:

> V principe nieje ziadny rozdiel v NAT pre ipv4/ipv6. Nakoniec, aj pri
> verejnych IP adresach sa da firewallu povedat ako/co ma
> prepustat/blokovat, takze nevidim prehnany dovod na obavy pri nasadeni
> IPv6 do ostrej prevadzky.

To samozrejme ano, NAT lze v IPv6 bez problemu udelat. Ale kdyz si prectete nejaky
clanek o tom, co nam ma IPv6 vyresit, tak jednou z veci jsou peer2peer sluzby,
ktere casto neni mozne pouzit kdyz mam NAT. Ale kdyz pouziju v IPv6 NAT, tak se
moznosti pouzivat P2P zbavim taky. Navic, dnes v IPv4 kazdy vyvojar pocita s tim, ze kdyz vyvine
novou aplikaci, ze by asi mela chodit i kdyz v ceste bude NAT, protoze skoro jakakoliv sit
je schovana za NATem. V IPv6 si vyvojar muze rict: "IP adres je dost, nevim proc bych se
mel trapit s najakym NATem ve sve aplikaci".

Vzpomente na problemy NATu v IPv4. FTP je priklad sam pro sebe, vzpominam si, ze
driv Linux neumel prekladat ICMP, clovek si musel patchovat jadro ( tohle teda nepamatuju,
jsem moc mladej, ale vim o tom :-)) ), IPSec to umi jen kdyz podporuje variantu pres UDP.

A to stejny jsem mel na mysli s IP options.

				Jirka

> otis
>
> --
> Juraj Lutter
> http://wilbury.sk/
> bgpd eats bugs for breakfast.

---
Jiri Rosenmayer
Vedouci odd. security
SkyNet, a.s.
Ptasinskeho 309/6
CZ 602 00 Brno

http://www.skynet.cz
tel: +420 5 41 59 41 59
fax: +420 5 41 59 41 00
e-mail: Jiri.Rosenmayer at SkyNet.Cz
PGP fingerprint: 1907 1F79 CC70 74EE FC55 F649 5651 33A4 50D4 ABB9