OT : podpora MB pod FreebSD 4.6

adam adam.gargulak at i.cz
Thu Jul 4 15:34:22 CEST 2002

Ahoj

Takze vec se ma nasledovne:

Deska i Promise "RAID" podporovany je ve FreeBSD. Promis "RAID" jsem pred nejakym case testoval. U tech disku si nejsem uplne jisty ponevad jsem v kompu mel nejake Seagate Barr. ale melo by to fungovat i s temi IBM.

Problem mozna nastane kdyz budes chtit vyuzit vlastonsti RAIDU ktere by mel Promise nabizet.
Poznatky z meho testovani jsou nasledujici:

- v pripade ze mam dva disky a dam je do RAID 1 objevi se mit v BSD jako jeden device
- bohuzel v pokud nastane vypadek jednoho z disku system zhavaruje, po havarii musim vymenit vadny disk a v BIOSU (pred rebootem) provest rebuild pole.
- nelze pocitat s tim ze kdyz jeden disk vypadne tak system bezi dal, ci ze bude mozne udelat rebuild za behu system atd atd

Suma - tento Promise "RAID" nenabizi standardni sluzby jako opravdovy RAID.

Pokud chces ATA RAID ktery bude podporovan BSD a zajisti nepretrzity chod i vpripade vypadku jednoho disku, dale pak rebuil pole za behu systemu atd doporucuji 3ware 7xxx.

						Adam