ipfw versus ipf

adam adam.gargulak at i.cz
Wed Jul 3 14:10:31 CEST 2002

Ahojte,

co se tyce toho traffic shapingu tak je tady ALTQ.
http://www.csl.sony.co.jp/person/kjc/kjc/software.html

Program umi nasledujici: CBQ, HFSC, PRIQ, WFQ, JoBS, RED, RIO, Blue

Samotny program vyvyjeji v proj. KAME. Program jsem zkousel na FW v
 pro rozdeleni trafiku a mam nasledujici zkusenosti:

- patch do kernelu probehne bez problemu (v jadru mam ipf,IPSec, IPv6)
- dale na fw provozuji pipsec (take bezi s ALTQ bez problemu)
- Moc velky ucinek neni pokud ma linka mene jak 512kbps (pisi to i v manu)
- Pro Traffic shaping je nutno implementovat na rozhrani smerem ven

- konfigurace je easy (v distribuci je hodne examplu kdyz tak zaslu svoje)

				Adam

PS: Coz znamena ze pomoci ipf + ALTQ udelam totez co s ipfw