IPsec mezi FreeBSD a Win2k

Vaclav Rehak vasek at openbsd.cz
Tue Jul 2 17:18:23 CEST 2002

on Tue, Jul 02, 2002 at 04:55:55PM +0200, Dan Lukes wrote:

> 	Ono toho, bohuzel, muze byt strasna spousta co je pripadne spatne, navic
> v tomto ohledu je mozna snazsi popsat vam cely postup konfigurace nez
> hledat kde je chyba ve vasem nastaveni ...
>
> 	Ja to zkousel uz pred ctvrt rokem a tak uz si detaily nepamatuju - a
> transportni mod za situace, kdy obe strany mely statickou adresu mi
> pripadal trivialni, takze jsem si ho ani nezapsal. V pripade nouze tu

Pokud je chyba na strane Windows, mohlo by se Vam hodit tohle:
http://www.cs.umd.edu/~mvanopst/xp2obsd.pdf

Je to pomerne pekny popis tunel modu mezi OpenBSD isakmpd a Win 2k
(resp. XP). Pri trose fantazie by to melo byt pouzitelne i pro FreeBSD.

> jeste mam (almost) step-by-step postup jak rozjet transport-mode IPSec
> mezi FreeBSD se statickou adresou a W2K s adresou dynamickou - neni to
> presne to co potrebujete, ale treba by vam to pomohlo.

Na tohle bych se rad podival. Podle vyse uvedeneho navodu
mi uz funguje vsechno a jedine, co zatim brani praktickemu nasazeni,
jsou dynamicka IPcka.

Vaclav Rehak