MTA

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Jun 28 14:16:59 CEST 2002

Peter Vongrej wrote:

> presne tak, im sa paci spolupraca s pmailom, co sa tyka nastavovania
 > klientu (prakticky ziadne), delayed mailov, a hlavne toho, ze mercury
 > robi nieco ako sekretarku, ktora da do suflickov na postu pracovnikov
 > firmy postu, v pripade ze ten pracovnik nie je v praci, moze si to
 > bez akejkolvek autorizacie ( ;-( ) prebrat a vyriesit hocikto iny,
 > ze kazdy vie, kto aky mejl ktoremu zakaznikovy poslal, a to, ze
 > ku postovemu klientovi ma uzasny windowsacky interface

	No, toto neni konference o Netware a tak se nepozastavim nad tim, ze si
navzajem bez autorizace lezou do posty - pouzivam PMAIL s Mercury uz
takrka deset let a tak vim, ze pri "normalnim" nastaveni je posta
uzivatelu separovana a rozhodne nikdo nikomu do posty "jen tak" lezt
nemuze. To je ale pro ucely tohoto diskusniho fora opravdu off-topic.

	Obavam se, ze jediny zpusob jak zrusit Netware a zachovat PMAIL je rozjet
na Netware MARS - tedy emulaci NW (treba jen pro ucely posty). Neni to
pravda uplne stabilni a dokonaly balik, ale pro tyto ucely by, mozna,
stacit mohl. Podotykam, ze jsem ho sice zkousel, ale ne co do spoluprace
s PMAILEM, takze osobni zkusenosti slouzit nemohu.

	Ukladat postu "do suplicku" kdyz neni pracovnik pritomen zvladne
prakticky kazdy MTA, nicmene, vy byste je potreboval ukladat v
MERCURY/PMAIL specifickem formatu - tedy co mail to separatni soubor s
jasne definovanou priponou - to jsem sice take nikdy nedelal, ale vsadil
bych se, ze procmail nebo jiny podobny program by to zvladnul. V
nejhorsim pripade si budete muset prepsat mail.local ...

	Delayed maily - to tedy asi mate bez nejakeho programovani smulu - nevim,
ze to by neco bezne resilo. A s tim, aby si kazdy mohl lezt kazdemu do
posty - no, krome toho, ze bych asi nesdilel nadseni pro tento pristup,
coz ale neni relevantni, tak to je jen otazka prav a clenstvi v NW grupe
BECOME (predpokladam, ze tak to maji udelane) - a to snad bude fungovat
stejne i pri kombinaci PMAIL nad MARSem ...

	Vymenit OS tak, aby si toho uzivatele pokud mozno vubec nevsimli - no,
rozhodne si nekladete male cile ...

	Nevim nakolik jsem vam pomohl, ale snad trochu ano.

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz