Ovladace v jadre pri instalaci

adam adam.gargulak at i.cz
Mon May 27 19:13:02 CEST 2002

On Mon, May 27, 2002 at 06:18:03PM +0200, David Pasek wrote:
> Nevim jestli ti to pomuze, ale jelikoz jsem ted instaloval COMPAQ DL380
> s RAIDem SMART ARRAY 5i, tak jsem zjistil, ze FreeBSD 4.5. neobsahuje v
> distribuci ciss driver.

FreeBSD 4.5 obsahuje ciss driver ale bohuzel ne v GENERIC jadru ale v LINT, tedy neni v jadru ktere se bootuje z Distribucni CD ci disket (mfsroot, kern). Pri instalaci ale samozrejme tento driver potrebujete primo v GENERIC (jinak to neni na co nainstalovat)

Ja jsem resil podobnou situace dvemi zpusoby:

1. Poprve jsem to resil pro FreeBSD 4.4 Rel. (kde ciss nebyl ani v LINTu) - vyresil jsem to tak ze jsem vytvoril novou vlastni distribuci ktera jiz ovladac obsahovala (patchovani a make release atd) a ovladac jsem dal take do GENERIC jadra ktere bylo n CD a disketach (stahl jsem ho z netu) a vse bylo v pohode. Zde je vyhoda ze se nemusi stahovat snapshot ale staci do distribuce pridat pouze postradany ovladac.

2. Dale jsem to resil u FreeBSD 4.5 kde jsem si sice zjistil ze sice ciss ovladac obsahuje ale ne v GENERIC jadre. Zde jsem si proste pomohl takovou berlickou (ne prilis korektni), pri bootu z CD jsem prerusil nahravani kernelu z CD vymenil za CD kde jsem jiz mel jadro s prislusnym ovladace pripravene a pokracoval dale s instalaci z puvodniho CD

3. Samozrejme to lze take tak ze se system nainstaluje na IDE disky prelozi jadro se spravnym ovladacem a system se presune na SCSI disky (nesmi se zapomenout upravit fstab apod)

					Adam G