antivir nebo filtr

Ivo Hazmuk ivo at vutbr.cz
Mon Apr 22 09:13:36 CEST 2002

Dobre rano,

k dispozici je komercni RAV antivirus for FreeBSD mailserver. Ten je ve
verzi MILTER nebo extra sendmail. Je za penize a funguje dobre.

Dalsi moznost je MCAffeho uvscan. Bezne scanovadlo jak ho vsichni dobre
zname z MS-DOSu 3.3. Pokud si clovek sendmail MILTER ku obrazu svemu, tak
se da take pouzit. Jeho chybka jsou penize, ktere clovek musi zaplatit.
V portech je odkaz na 30-ti denni zkusebni versi.

Srovnam-li RAV a uvscan, tak RAV clovek nainstaluje a funguje. Uvscan
zkontroluje, jestli se na disku nahodou nevyskytuji viry.
RAV je jednoucelovy stroj na postu. Uvscan je treba pro potreby posty
prihnout.
RAV je licencovany pres domeny a nezna pojem "*.domena.cz" t.j. kontroluj
vse pro domenu "domena.cz" vcetne subdomen. U uvscanu tento problem nastat
nemuze ;-)

Dalsi moznosti je procmail-sanitizer, ale o te se uz zminovali jini.

							Ivosh Hazmuk