inv6 cez freenet6

Vladimir Kotal vladimir.kotal at jet2web.cz
Wed Mar 6 20:55:02 CET 2002

On Wed, Mar 06, 2002 at 08:08:50AM +0200, Vladimir Guzma wrote:
> Zdravim,
>
> Mam taky menso technicky dotaz. Skusali ste niekto spojenie na ipv6 cez packages freenet6?
> Kedysi to fungovalo bez problemov, v poslednej dobe (4.5 a neskor) mi to vobec nebezi.
> Vytvori sa gif0 ako novy tunel, ked chcel ale nieco pingnut tak pakety idu len von...
> V /etc/rc.conf je ipv6_enable="YES", skusal som aj rozne ine kombinacie;-)) proste to odmieta fungovat.

Toto nastavi pouze inicialni setup pocitace pro pouziti s IPv6. Mj.
nastavuje IPv6 fw, IPv6 forwarding, rtsol (!) apod.

Asi by bylo dobre, kdbyste poslal jak presne mate nastaveny gif0 intfc a
co vam dava vystup z freenet6 skriptu. Co vam pise vystup z prikazu
'ping6 -n ff02::1%gif0' ?

Bez presneho popisu problemu se relativne obtizne radi.

> Zaujimave je ze ping6 najde ipv6 adresu hostu (pokial existuje) bez problemov. Akurat sa proste pakety tam poslane nejak nevracaju...
> Dik za kazdu radu
> Vlado

To, ze ping6 najde DNS adresu pocitace v IPv6 siti neznamena pro IPv6
konektivitu zhola nic. Pouze dostanete odpoved na dotaz na AAAA zaznam
(zrejme od 4koveho nameserveru, predpokladam, ze nemate nastaven zadny
nameserver, ktery umi odpovidat na dotazy via IPv6).

Na zaver bych vam velmi doporucil, abyste se misto freenet6 podival na
cesko-slovensky projekt XS26 (http://www.xs26.net), ktery ma k vam tunnel
point urcite bliz nez freenet6. (Tudiz budete mit pravdepod. lepsi IPv6
konektivitu)

v.