pomoc s pppd

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Feb 24 14:13:50 CET 2002

Pav Lucistnik wrote:

> Potreboval bych pomoct s nastavenim pppd. Snazim se pripojit na Internet
> pres GPRS, mobilni telefon Ericsson T39 a seriovy kabel. Jsem ve stavu,
> ze spojeni se vytvori, default route pres mobil se prida, jsou delat
> spojeni na IP adresy. Co nejde je DNS. V /etc/resolv.conf mam zadany DNS
> server poskytovatele a nic jineho. V /etc/hosts mam:

> Co me mate je ze nechodi jen to DNS, ostatni (zkousel sem www a pop3)
> chodi ...

	Tak je nejrozumnejsi pouzit tcpdump a podivat se primo jake pakety
odchazeji a jake (zda vubec nejake) se vraceji.

	Tedy neco jako 'tcpdump -p -s 1600 -i ppp0 port 53'

> Mozna to souvisi s tim, ze se neprenaseji spravne UDP pakety? Da se
> nejak donutit system, aby na DNS dotazy pouzival TCP spojeni misto UDP
> paketu?

	Pokud je dotaz zaslany v ramci TCP spojeni, je odpoved take TCP. Pokud
je dotaz UDP je odpoved UDP.

	Samozrejme, ze problem muze byt v neprochazejicich UDP paketech - tam
by ale jedinym duvodem mohl byt firewall.

	TCP ma pro tyto ucely zbytecne velky overhead - lepsi by bylo upravit
ten firewall ...

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz