named - denied update

Ivo Hazmuk ivo at vutbr.cz
Fri Feb 22 15:46:00 CET 2002

Dobry den.

> Muj primarni DNS mi stale hlasi u jedne z domen
> denied update from [ip_slave_DNS] for "domena.cz" IN

toto je hlaseno, pokud se nejaky pocitac snazi o update databaze pomoci
dynamickeho update DNS na serveru, ktery ovsem DDNS nepodporuje.
V  podstate neni treba se znepokojovat.
Bezi na ip_slave_DNS dhcpd? Pokud ano, tak je to na 99% dhcpd, kdo se o
update snazi.
Pokud tam dhcpd nebezi, tak by to chtelo named.conf z sekundarniho NS.

Puvodni navrh DNS je staticky, ale s prichodem DHCP, WINS, ... a dalsich
protokolu bylo treba umoznit dynamicke zmeny v DNS. Cele to je popsano
v rade RFC. Namatkou RFC2136, RFC2137 a dalsi.

Vic o Bindu a dhcpd najdete na www.isc.org.

        S pozdravem
                                                Ivosh Hazmuk