scrollovani, etc.

Martin Damasek md.konf at centrum.cz
Fri Feb 15 00:26:42 CET 2002

On Monday, February 11, 2002, Cejka Rudolf wrote:

Dobry den,

> Jestli se nechcete hadat, tak v prvni rade hned dalsi vetou
> neprezentujte sve subjektivni nazory jako objektivni pravdu.

Ou! Za tohle se moc omlouvam. Psal jsem to dost ve spechu a nejak mi
tam vypadlo "podle me". Opravdu jsem to nehodlal prezentovat jako
objektivni pravdu - spis jen subjektivni nazor.

> Ja s tim nesouhlasim a vzhledem k praktickemu pouziti mam zcela
> opacny nazor a navic ocenuji nezapominani polohy a obsahu scroll
> bufferu pri prepinani mezi konzolami

Tak v tomto bode s vami musim souhlasit. To je velika nevyhoda
Linuxoveho reseni.

> a moznost standarniho vraceni po radcich a po celych strankach. Vsem
> uzivatelum soucasne se da vyhovet jen tezko.

To samozrejme chapu. Nechtel jsem vyvolavat flamewar. Jen jsem se
ptal, jestli nekdo nevite, jak/jestli se to da nejak zmenit (krome
toho, abych prepisoval zdrojaky kernelu)

> Tady to nevyresime. Pokud o ten interni editor tolik stojite, v
> soucasne dobe se o misc/mc nikdo nestara (ostatne jako o mc
> samotny), takze se muzete podivat na PR ports/32328, opravit to pro
> prijatelny commit, pokusit se prohlasit za maintainera, zkusit se v
> konferencich (v tomto pripade by mozna bylo i pruchozi udelat
> vyjimecne crosspost do ports, stable, current a questions) zeptat na
> reakce, kdo by byl proti zahrnuti interniho editoru do package.
> Nejaky dotaz na duvod nezahrnuti interniho editoru jsem videl v
> ports z 8. ledna 2001, ale nikdo neodpovedel.

Tak to se priznam, jste me docela rozesmal - hned v uvodu jsem psal,
ze s FreeBSD zatim pouze zacinam a vy me hned zenete do maintainovani
package :-)

> Ja tedy rozhodne ne.

A muzu byt tak smely a zeptat se, jak tedy "normalne" pracujete?
Opravdu POUZE se shellem? Pokud ano, tak klobouk dolu. Asi jsem
opravdu totalni amater.

> A kdyz uz bych nahodou nekdy midc pouzival, tak spousteni editoru
> podle EDITOR bych bral jako velke plus zachovavajici klasicky
> unixovy pristup.

Coz samozrejme lze i v pripade, kdy mate mcedit - pouze staci
vyskrtnout volbu "pouzivat interni editor" v konfiguraci midc.

> Hlavne mam dojem, ze jste nepochopil, ze FreeBSD neni Linux.

Ani ne tak nepochopil, jako si spise jeste nezvykl.

> FreeBSD je jiny system a v nekterych ohledech ma i trochu jinak
> orientovane uzivatele.

To uz take zacinam poznavat. I kdyz to z mych reakci pravdepodobne
neni plne znat, s FreeBSD bych se opravdu rad seznamil a zacal ho
pouzivat. V zadnem pripade neni v mem zajmu nejak zbytecne kritizovat.
Proc take? Akorat si znepratelim tech par lidi, kteri ho tady v CR
pozivaji a pripadne by mohli nekdy v budoucnu poradit. Ale jak tak ctu
vase ohlasy, tak to vypada, ze se tak jiz bohuzel stalo :( Skoda.
Prijde mi, ze jine nazory, nez jake mate vy - tim nemyslim nikoho
konkretniho, spise obecne komunitu BSD - zrovna moc netolerujete.

Nicmene se jeste jednou omlouvam za to neprijemne nedorozumeni ohledne
me spatne reakce na pouzitelnost FreeBSD-like reseni scrollingu.

Martin Damasek