Disky pod fBSD (vykon)

Leo Galambos galambos at com-os2.ms.mff.cuni.cz
Wed Dec 19 21:16:49 CET 2001

Dan Lukes wrote:

>         Tohle se zrovna v posledni dobe meni. 4.4-STABLE prelozeny s UFS_DIRHASH
> ma tyto pristupove doby o dost kratsi nez bez tohohle. Mam par adresaru
> na realne funkcnim stroji s cca 40 000 soubory, takze pokud reknes, co
> vlastne chces zmerit, tak by to nemusel byt problem.

Potrebuju udrzet v rozumne hladine tento model (nebo najit jiny, ktery bude
"stabilnejsi" bez vykonovych vykyvu):

Situace je tato:
- Soubory maji pristupy podle rozdeleni pro process queue (Poissonovo?)
- Pocet i delka souboru odp. Normalnimu rozlozeni
- Cteni je vyhradne sekvencni s moznymi skoky (ty ted neuvazuji)

Hlavni problem je v tom, ze se to pokazde chova jinak, i kdyz zacinam se stejnymi
podminkami. To proste nechapu...

Jedno reseni mam a la squid, kdy se adresar dale stepi do podadresaru, kdyz uz by
to system nestihal. Ani tuhle hranici stepeni nemuzu efektivne spocitat nebo
zmerit, protoze se to porad chova jinak (viz. R. Cejka). Mam SCSI3 Adaptec nejvyssi
workstation radu (cislo si nepamatuju od doby co to maji 5ti ciferne), na tom
Seagaty 10krpm.

Jeste vyzkousim radne potrapit ten nejnovejsi kernel, uvidime.

Diky

-g-