samba & wins

Tomas Podermanski tpoder at kn.vutbr.cz
Thu Sep 20 01:30:06 CEST 2001

Josef Hrabec wrote:

> Rozumim tomu prosim spravne, ze jeden server muze delat wins server (domain
> master) pouze pro jednu workgoup-u? Myslel jsem si tedy chybne, ze by mohl
> slouzit pro vice skupin (kazda pripojena vlastni sitovou kartou)?
> Dekuji Pepa.

Pozor wins server a domain master jsou rozdilne pojmy. Wins server
zajistuje pouze preklad nazvu obezne pro x pracovnich skupin. Domain
master zase pouze shromazduje browse list prislusne skupiny a k tomuto
ucelu musi byt zvlast stroj pro kazdou prac skupinu.

Myslenka s vice sitovkama v jednom PC neni spatna, ale ma jedne hacek.
Celkem nic nebrani tomu, abychom na jednom stroji spustili sambu
vicekrat s ruznou variantou konfiguraku (s jinou prac skupinou zavesenou
na prislusne rozhrani prostrednictvim parametru interfaces). Pri
takoveto konfiguraci jsem, ale narazil na nasledujic problem (a
nedokazal jsem jej vyresit): Pokud nmbd navesim na rozhrani ztratim tim
automaticky moznost komunikovat s dalsimi rozhranimi v prislusnem PC,
takze prislusny nmbd se nemuze zaregistrovat na wins serveru  a namuze
sirit informace do dalsich siti.

TP