samba & wins

Petr Holub hopet at ics.muni.cz
Wed Sep 19 22:58:47 CEST 2001

> Rozumim tomu prosim spravne, ze jeden server muze delat wins server
(domain
> master) pouze pro jednu workgoup-u? Myslel jsem si tedy chybne, ze by mohl
> slouzit pro vice skupin (kazda pripojena vlastni sitovou kartou)?

Ne - melo by to zvaldnout dokonce i vice workgrup na jedne sitovce.
WINSy funguji trochu jak DNS naruby. Kdyz se stroj vzbudi, tak se
nahlasi svemu WINS serveru: "Hej, ja jsem se vzbudil, jmenuju se
blabla a patrim do grupy dummy". A WINS server si to poznaci vcetne
jeho IP, s nimz si to cele svaze (v pripade, ze uz to poznacene nema).

Je potreba ale rozlisovat mezi WINSy a browsingem. Master browser
muze byt pouze pro jednu workgrupu (resp. jeste presneji receno
pouze pro jeden segment jedne workgrupy, paklize se rozprostira pres
vice segmentu). V ramci kazdeho segmentu probihaji tzv. elections,
kdy se podle pravidel popsanych napr. v te knize, co jsem na ni
posilal link, voli, kdo bude delat master browser. To, aby se master
browsery videly pres segmenty lze pouzit volbu remote announce.

Jeste bych si dovolil jednu poznamku k mailu TP

> Konecnou fazi celeho procesu je nacteni browse listu klientem. Pokud ma
> byt tento krok uspesny musi se klijent dostat k $IPC - mustite mit tedy
> na stroji, ktery dela domain mastera povoleny guesta - jinak to nepujde
> !

Aspon pokud jde o WIN (e.g. 2000), tak nikoli. To je docela hnusna
dira, ale tady na tenhle share se by default dostane anonymni
uzivatel bez problemu. Pokud to chcete zakazat, tak to musite
udelat v Local security policy settings (prip. jeho domenovem
ekvivalentu). Je to k vzteku, ale je to tak :-(. Koneckoncu
staci se projit po nekterych (i pomerne znamych) webserverech
na Siti, ktere bezi na Win...

Petr

                            Petr Holub
CESNET z.s.p.o.                       Supercomputing Center Brno
Zikova 2                             Institute of Compt. Science
10200 Praha, CZ                               Masaryk University
Czech Republic                     Botanicka 68a, 60200 Brno, CZ
e-mail: Petr.Holub at cesnet.cz              phone: +420-5-41512278
                                       e-mail: hopet at ics.muni.cz