samba & wins

Tomas Podermanski tpoder at kn.vutbr.cz
Tue Sep 18 09:04:13 CEST 2001

Zdravim,
problem je treba rozdelit do dvou rovin
1. resolvovani jmena na IP. K tomuto ucelu slouzi bud staticke zaznamy v
lmhosts nebo spise je lepsi pouzit wins server. Vyberete si tedy jeden
stroj, kde je spustena samba a tam nastavite
wins support = yes

v souboru /var/db/wins.dat (pokud mate sambu instalovanou z portu, jinak
je to myslim  /usr/local/samba/var/lock) pak muzete sledovat jednotlive
zaznamy wins serveru. Adresu wins serveru je nutne nastavit i na win
klientech asi nejlepe prostrednictvim dhcp protokolu zaznamem

option netbios-name-servers x.x.x.x;   - adresa vaseho win serveru

v klientske sambe pak parametrem

wins server = x.x.x.x

toto by melo zajistit preklad jmen napric celou siti - pokud date ve win
do spustit \\nazevpc tak to musi fungovat - jinak nema cenu pokracovat
dal.

2. Shromasdovani browse listu. Pokud mate sit prpojenou jednim routerem
pak je v hodne z nej udelat domain a local mastera. navic jeste neni od
veci nastavit preffered master a os level na 255. Po spusteni nmbd by se
v logu mely objevit hlasky, ze je tento stroj local master a pak i
domain master. V souboru /var/spool/lock/browse.dat by se mely objevit
zaznamy z prac. skupiny pro kterou prislusny stroj dela domain master a
popripade i odkazy na domain mastery ostatnich skupin.

Konecnou fazi celeho procesu je nacteni browse listu klientem. Pokud ma
byt tento krok uspesny musi se klijent dostat k $IPC - mustite mit tedy
na stroji, ktery dela domain mastera povoleny guesta - jinak to nepujde
!

PS: To ze se tam objevila nejaka zahadna prac skupina bude nejspis tim,
ze na nekterem ze stroju je nastavena - problem samby je v tom, ze kdyz
se tam ta skupina jednou zavlece tak tam ma tendenci zustat az do
restartu samby :-(

TP