loginy

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Aug 21 17:59:31 CEST 2001

Ladislav Kostal wrote:

> ale chceli by sme sa vyhnut postupnostiam, lebo by bolo potrebne drzat
> databazu loginov a znacit do nej, kto je este na skole, kto uz odisiel,
> ktory login je volny a pod. Keby sa pouzilo nieco na sposob toho hexa cisla
> karty, odpadol by tento problem.

	Otazka je, jestli je to spravny postup a neni rozumne k nemu pristupovat
obracene (po vzoru UK). Nedrzi se databaze loginu. Drzi se databaze
studentu - to skola stejne dela. Jen se do ni pridal dalsi udaj o
studentovi - login name. Ten je mu vygenerovan okamzikem prijeti a ma h
zapsany na prukazu studenta.

	Pro studijni oddeleni to neznamena prakticky zadnou praci navic, protoze
jednoznacna jmena generuje program sam a evidence toho, kdo je na skole
a kdo jeste ne je take automaticka. A pokud obsahuje jmeno i posledni
cislici roku, pak je pomerne spolehlive osetreba i "reusability". A neni
nutne vest a spravovat zadnou zvlastni evidenci, coz je nepochybne vyhoda.

	A ted z jineho soudku - jake pouzivate OS ?

	Abych smeroval otazku jasneji - je vubec jeste nutne omezeni na 8 znaku ?

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz