HW pro server

Cejka Rudolf cejkar at dcse.fee.vutbr.cz
Mon Jul 23 23:41:58 CEST 2001

Tomas Podermanski wrote (2001/07/23):
> V soucasne dobe rovozujeme server (PII 400Mhz, 256 MB ram, HDD 9 GB a  64 GB

Tech 256 MB RAM mi pripada jako docela malo na ten dlouhy vycet funkci.

> Kam miri muj dotaz - muze nekdo doporucit smer, kterym se vydat v nakupu HW

Mozna by nebylo spatne si zkusit pohrat i se SW nastavenim.
Par drobnosti jsem sem posilal nedavno.

> tak aby vydrzel nejaky ten patek. Jestli ma cenu popripade sahnout k
> relativne drahemu profesionalnimu reseni typu SGI, SUN nebo zustat na PC
> platforme.

To je k dispozici tolik penez na Sun nebo SGI? Pokud ano, tak zcela
urcite take doporucuju zvolit rozdeleni jednoho serveru na nekolik
mensich. Rozhodne by to chtelo oddelit uzivatele od WWW a databazovych
serverovych sluzeb - to se nemusi mit moc rado pospolu.

> V pripade druhe varinaty opet kterou cestou se vydat - zvysovenim
> pameti, poctu CPU popripade na jakem OS ?

:-) Ten OS bych tu moc nezminoval... Ne kvuli nazoru "Tento OS
a zadny jiny", ale tato konference je preci jen zamerena ponekud
jednoucelove.

> Existuji popripade nekde nejake informace na zaklade kterych by si slo
> vytvorit nejake rozumne stanovisko.

Trochu bliz se zkusit ponorit do vnitrku serveru a nebat se
zaexperimentovat a posbirat par statistik ohledne vyuziti systemu.
Podivat se na sitovy provoz pres netstat, vstupne vystupni provoz
pres iostat, mrknout na vmstat a systat. Zatez procesoru, swapovani
a tak. Mozna taky na top, ale na ten hodne opatrne - velmi snadno
lze na jeho zakladu udelat uplne spatne rozhodnuti.

--
Rudolf Cejka   (cejkar at dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science