HW pro server

Cejka Rudolf cejkar at dcse.fee.vutbr.cz
Mon Jul 23 23:21:12 CEST 2001

Jejda jejda - nebylo by prosim mozne umazavat ty tuny zbytecneho textu
na konci? Diky.

Froněk Jan wrote (2001/07/23):
> budu pravdepodobne jediny tady, ale osobne jsem presvedcen, ze koupe

Asi opravdu jediny :-) Kdyz my se pohybujeme ve skolnim prostredi...

> A pokud se v tech prachach valite, tak si samozrejme kupte Slunicko
> (Minimalne Sun 250 Ultra, dva procesory (prirozene 400, anzto ty 300 uz jsou
> vybehovy a pomaly) s minimalne gigem pameti a vsema peti diskama do raidu a
> paskou). Ale stoji to myslim neco kolem mega korun. :))))

A prirozene poradne drahy UltraSparc III, protoze ten jsem jeste
nedostal do ruky, abych zjistil, ze... UltraSparc II neni nicim
zvlastni. Pri celociselnych vypoctech je prakticky vzdy o neco
pomalejsi, nez Pentium na stejne frekvenci. A to konci na
450 MHz (?). Pokud Sunove radi vykrikuji, ze UltraSparcy jsou
mnohem rychlejsi, nez ostatni procesory na stejne frekvenci, at
mi to ukazou. U realnych cisel je to ponekud lepsi, ale taky nic
zvlastniho, co by zduvodnovalo, proc je to tak drahe.

Muzu dat protipriklad: Kupovali jsme Sun E450 4 x 400 MHz. Padal.
Nekdy jednou za tyden, nekdy nekolikrat za den. Podpora Sunu? Na dve
veci. Zadny zajem. Sledovali jsme konference a bylo videt, ze nejsme
sami a ze ani oficialni podpora Sunu si s tim nevedela rady. My s par
stanicema a jednim vetsim serverem nejsme pro Sun zadni zakaznici,
takze se o nas nikdo samozrejme nestaral, ale bylo videt, ze i u tech
zajimavejsich zakazniku byli Sunove nahrani. Pak se nekdo rozepsal,
jaky musel vyplnovat formular, kdyz hlasil podobnou zavadu a bylo to.
Musel jsem nabehnout k serveru za vic nez za milion korun (cena byla
pro skolu, v komercnim prostredi vynasobit N-krat) a se sroubovakem
v ruce utahnout par sroubku. Fakt nekecam. Skoro cely rok byl ten
server prakticky nepouzitelny - proste milion vyhozeny z okna. Kvalita
Sunu sla hodne dolu. Takze pokud se pohybujeme v zakazkach rekneme
do 2 mil., myslim, ze o Sunech nema smysl asi ani vubec uvazovat
a zatim me nikdo nepresvedcil o opaku.

A navic je nemozne takove stroje rozumne upgradovat - jak Suny,
tak znackove pocitace obecne: Kdyz se to koupi, je to hezky.
Ale co s tim pak dal? Kdyz stroj prestane stacit, je skoro na vyhazov,
protoze novejsi nebo rychlejsi typ procesoru a jine komponenty az na
par vyjimek do toho uz nedate. Vsechno je to proprietarni a jsou
s tim jen same problemy. Kdyz je clovek sikovny a ma vic casu nez
penez, vidim to opravdu jako zbytecne vyhazovani penez.

--
Rudolf Cejka   (cejkar at dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science