HW pro server

Froněk Jan fronek at barrandov.cz
Mon Jul 23 15:10:34 CEST 2001

budu pravdepodobne jediny tady, ale osobne jsem presvedcen, ze koupe
znackoveho  serveru neni uplne vyhazovani penez z okna. Osobne skladacky uz
pomerne dlouho nepouzivam.
Kdyz pominu blbosti typu remote managementu tuhyho serveru (napr. NT v
modry), hot swap pci sbernice, tak furt ty znackovy servery maj specialni
serverovy chipsety (a mam dokonce pocit, ze vsechny stejnej) a co povazuju
za ultra dulezity (po nekolika problemech se serverama-skladackama
precpanejma vetrakama), ty skrine jsou designovany tak, aby to optimalne
chladilo.
O hotswap diskach nemluve.

Co se rozsirovani HW u znacek tyce, tak dost silne pochybuju, ze by kompaq u
rok a pul staryho stroje prohlasil, ze do nej nema pamet. I kdyby, tak se to
stale da resit jinym vyrobcem (u pameti napr. VIA, Transcend). To samy s
cenama procesoru a pameti s nalepkama kompaq nebo IBM. Pokud chci vylozene
setrit, da se najit cesta, jak do serveru (pokud zavru vobe voci) nacpat
levnejsi "neoriginalni" komponentu. Da to akorat trochu vic prace pri
vyberu.

Navic, pokud resim takovouhle situaci, tak jsem asi udelal nekde na zacatku
chybu v sizingu toho systemu. :))))
Je potreba si uvedomit, ze skladacka je furt jenom vo trosku lepsi pocitac
domu na stul, a podle toho taky vypada cena tech komponent a koneckoncu i
celyho toho systemu.

Pokud tedy nejsou penize na znackovy server, tak asi neni co resit, pokud
ano, asi bych doporucovat toho vyuzit, minimalne se obloukem vyhnete spouste
potencialnich problemu.

A pokud se v tech prachach valite, tak si samozrejme kupte Slunicko
(Minimalne Sun 250 Ultra, dva procesory (prirozene 400, anzto ty 300 uz jsou
vybehovy a pomaly) s minimalne gigem pameti a vsema peti diskama do raidu a
paskou). Ale stoji to myslim neco kolem mega korun. :))))
jF