Free-Open-Net?

Michal Mertl mime at traveller.cz
Tue Jul 10 11:14:29 CEST 2001

On Mon, 9 Jul 2001, Vladimir Kotal wrote:

> pokud myslite 'zakladnim systemem' cvs src tree, nemohu se nezeptat:
> mohl byste prosim uvest nejake priklady 'nejnovejsich verzi softu' z cvs
> tree a proc si u konkretnich exemplaru myslite, ze neni z hlediska
> bezpecnosti rozumne mit v src tree prislusnou verzi ?
> (pokud mozno s prislusnymi cvs tagy). tady by asi bylo na miste si uvedomit, ze
> pokud je proveden sync s nejakym 'softem', je zaroven proveden audit prislusneho
> kodu.

Ano myslel jsem csv src tree. Konkretni priklad? Bohuzel jiz prilis
OBSD nesleduji, ale pred nejakou dobou cca 18mes, jsem si vsiml, ze v
poslednim release FBSD byla verze X11 x11-a a gcc gcc-a (tusim
2.7.neco, FBSD 3.4 ?) a v OBSD x11-a+x (nejnovejsi dle xfree86.org) a
gcc (snad egcs snapshot). Tehdy jsem si rikal, ze FBSD je zpozdene a
ze OBSD je lepsi. Mam dojem, ze politika FBSD byla tehdy velmi opatrna
(mam dojem ze jsem tehdy cetl "nove gcc bude az v 4.0, je to zavazna
zmena").

Mozna, ze to dnes jiz neplati nebo naopak jsou to body pro OBSD, ale rekl
jsem jen neco, co jsem tehdy pozoroval. Netvrdim, ze borci z OBSD nedelaji
svou praci odpovedne, ale pristup FBSD s -current a -stable mi prijde
bezpecnejsi.  Nechtel jsem ukazovat na konkretni chybu OBSD v prilis brzke
integraci (ani o ni nevim) proste mi prislo, ze jsou prilis na spici.

> v archivech source-changes (napr. na
> http://www.monkey.org/cgi-bin/wilma/openbsd-source-changes) je navic mozne si
> overit, ze zavaznejsi zmeny kodu si kontroluji vyvojari navzajem.
>
> pokud byste chtel vetsi podrobnosti o tom jak probiha vystavba cvs stromu,
> mohu vam myslim poskytnout dostatek informaci. (to uz je spise na soukromou
> diskusi nebo do users at openbsd.cz)

Nechci vypadat jako zabednenec, ale dekuji, nemam zajem. Verim, ze vsichni
delaji co mohou, a je vec kazdeho, co si vybere i na zaklade jakych
informaci. Celemu *BSD svetu by dle meho prospelo, kdyby spojil sily.
Opravdu nechci rozpoutat valku, kde mi budete dokazovat, jak OBSD je
rozumne reseno.

Obvykle na otazky typu "co mam vybrat x nebo y (at uz win, linux, nebo
ruzne bsd)" neodpovidam. Holt jsem se neubranil sdelit pocity a hned se
lidi certi ;-).

--
Michal Mertl
mime at traveller.cz