jaky pop3 a imap 4 server pouzit pro FreeBSD, kde najit informace a dobrou dokumentaci ?

Vladimir Tyman Vladimir.Tyman at i.cz
Thu May 10 10:43:00 CEST 2001

> Keklak Peter 01 wrote:
>
> Dobry den,
>
> muzete me doporucit, ktery pop3 a imap4 server mam pouzit a kde najdu dokumentaci k provozovani teto sluzby? Projel jsem handbook, ale nenasel jsem ani zminku k pop3 a imap4. Na serveru ftp://ftp.freebsd.cz neni nic:-( V distribuci jsem nasel popa3d, je to nejaky Secure, performance, tiny POP3 daemon, snad bych ho mohl testnout. Ale co je pop3gwd ? Musim to instalovat s POP3 serverem ?
>
> PK, Praha

Zalezi na predpokladanem poctu uzivatelu a jake vlastnosti IMAPu budete chtit. Asi nejlepsi jsou dve provedeni
UW IMAPD a CYRUS IMAPD. Oba samozrejme obsahuji i POP3D. Najdete je v portech. Oba maji sve pro a proti.

UW IMAPD je plug and play tzn. pokud mate nakonfiguravane MTA pak staci jen pridat sluzby pop3 a imap4 do inetd.conf kill -HUP `cat /var/run/inetd.pid` a je to (pokud nechcete SSL). Autentifikace je prostredky OS tedy musite zakladat uzivatele vyhodou/nevyhodu muze byt i podpora MBOX formatu. Nevyhody: pouziva standardni mail spool pro dorucovani zprav do INBOXu (problemy se zamykanim) a format posty (mailbox = soubor), u starsich verzi problemy s bezpecnosti (stack overflow).

Cyrus IMAPD ma koncepci serveru bez uzivatelu v OS tedy uzivatele jsou spravovani pomoci nastroju Cyrusu (cyradm), procesy bezi pod jednim uzivatelelem (odpadaji problemy se zamykanim souboru v mail spoolu), ma svoje formaty pro mailstore (drive do v 1.6.24 mailbox=adresar a mail=soubor v prislusnem adresari, nyni v 2000 verzich pouziva pro ukladani zprav a jejich atributu db3). Ma implementovano i vice rozsireni protokolu IMAP nez UW-imapd, ale ktery klient (snad krome Mulberry) je umi take? 2000-ove verze mohou byt spousteny take bez pomoci inetd
podobne jako napr. apache. Cyrus ma take svuj system prav pristupu k mailboxum a je toho dale cela spousta. Nevyhoda musite prekonfigurovat
MTA aby pro local delivery pouzival program Cyrusu deliver a vzdat se moznosti pristupovat k poste jinak nez klienty, kteri umi POP/IMAP.

Pokud chcete vice informaci pak si muzete koupit knihu "Managing IMAP": http://www.oreilly.com/catalog/mimap/ nebo se podivat na
http://www.imap.org.

Domovske stranky obou programu:

UW imapd: http://www.washington.edu/imap/