mcedit, nebo podobny editor. doporucte mi neco prijemnejsiho, nez vi

Cejka Rudolf cejkar at dcse.fee.vutbr.cz
Fri May 4 16:26:13 CEST 2001

Keklak Peter 01 wrote (2001/05/04):
> jen v Xwin a ja x-ka nepouzivam. Jak se tedy kopiruje text ze souboru do
> souboru, ktery jsem sio tevrel v novem okne pomoci :E ? Oznacim zacatek
> bloku, konec bloku, otevru soubor ve druhem okne pomoci :n nebo :prev a pak
> vlozim blok pres p, P, atd ? Jestlize je to tak, tak ten v tom manualu
> ktery mam k vi ( z SCO unixu ) neni ani zminka o tomto kopirovani, pritom
> vi je stejny u vsech typu unixu. Dekuji mnohokrat!</FONT></P>

vi je vsude stejny, ale jen do jiste miry. Kazde dalsi rozsireni uz pak
byva nekompatibilni a je dobre vedet, co je zaklad a co je rozsireni.
Jedno z rozsireni je vim, jine je nvi, ktere je ve FreeBSD pouzivane
jako vi. Ja pouzivam ve FreeBSD vi, vsude jinde take vi, ale kdyz vim,
ze nebude stacit, tak pusitm vim. Neni to az tak velky problem a rozdily
neni tezke se naucit.

Ve standardnim vi je mozne kopirovani z jednoho souboru do druheho
jen pres registry - "r.... Okna standardni vi neumi. V nvi a vim
je mozne kopirovat bloky mezi soubory i pres scratch registr, tj. bez "r
a mozna proto v SCO navodu o tom nepisou nebo to neni dobre videt.
Viz /usr/share/doc/usd/12.vi/* a /usr/share/doc/usd/13.viref/*.

Jeste k tomu terminalu: vt100 byl dost hloupy terminal, proto pokud
to neni nutne, neni rozumne ho pouzivat. V teratermu lze zcela bez
problemu nastavit pouzivatni vt220 nebo vt320 (pouzivam vt320).
Barvy jsou zase jina pohadka. Jsou dva zpusoby nastavovani (ansi
vs. obyc) a jsou ruzne knihovny (curses, ncurses, slang), ktere
se s barvami snazi pracovat. Bohuzel velmi casto si takove knihovny
s popisy terminalu nerozumi (presneni - ansi terminaly nemivaji, coz
je ovsem jediny zpusob, jak se na barvy spolehnout - pokud teda ted
moc nekecam). Proste casto si aplikace s popisem terminalu
nerozumi a jsou nutne rucni zasahy. Nejde jen o barvy, ale i
o nastavovani ruznych atributu jako bold, underline atd. Nektere
terminaly to delaji dost hrozne a autori programu se pak jistym
kombinacim snazi vyhnout, ale nekde jinde zase vypada hrozne
to druhe nastaveni a tak dale. Proste barvy jsou kapitola sama
pro sebe. Ja to resim bud zasahem do popisu terminalu nebo zasahem
do aplikace, ale je to spis ztrata casu.

--
Rudolf Cejka   (cejkar at dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science