Podvojny ucto pro Unix

David Pasek pasek at idc.cz
Fri Apr 6 17:50:41 CEST 2001

Muje nazory k tomuto tematu:

1) o vyvojove platforme se klidne muzeme bavit a diskutovat ruzne pro a
proti (BTW: Edasi uz nemas rad JAVU? To po te diplomce :-)) )
Co jsem byl na softwerove konferenci u amiku, tak se mi zdalo ze 99%
veci se tam vyviji v Jave a Smalltalku :-)), alespon by si to vsichni
prali. A 110% :-) veci bezi na Oraclu (fuj, taky v nem neco delame a
nechapu je, zlata sybase a kdyz uz opensource, tak MySQL)

2) analyza je u takovehoto projektu nezbytna. analyzu osobne delim na
funkcni a datovou. Funkcni se obecne resi pomoci UML a UseCase diagramu
a datova vetsinou ER-modelem (BTW: nevite nekdo o opensource nebo free
datovym modeleru pro FreeBSD, Linux  [nejlepe oboji] ). Nejlepe neco
jako DataArchitekt od Sybase.

3) asi by stalo za to se opravdu podivat, jestli nekde neexistuji nejake
standardy (nejlepe hotove frameworky) pro ucetnictvi, ale podle kolegy,
ktery je ekonom to je hodne regionalne zavisle, takze by jsme museli
hledat jedine v cechach a to znamena, ze na 99% nic nenajdeme, protoze
kdyz uz nekdo neco takoveho bude mit, tak to bude company secret. Napada
mne jedno. Kolega pracoval na projektu pro podvojne ucetnictvi pro
Toyotu. Cely projekt stroskotal a on je ted zamestnan v USA. Myslim, ze
by nam mohl dat alespon jeho analyzu a mohlo by se na tom stavet.
Analyzu jsem videl a byla celkem hodne dobre udelana. On to delal ve
smalltalku a MS-SQL serveru. Ani jedno osobne nemam moc rad, ale dala by
se vyuzit ta jeho univerzalni analyza.

4) na konec, ale rozhodne ne v posledni rade - tadle diskuse mozna
NEPATRI DO TETO KONFERENCE, ktera je venovana FreeBSD a mohla by
obtezovat lidi, kterym do aplikacniho softweru nic neni, nebylo by dobre
se presunout nekam jinam?

Osobne taky moc casu nemam, ale zase na druhou stranu kdo ho ma.
Opensource hodne pouzivam, ale nikdy jsem na zadnem opensource projektu
nedelal, i kdyz mam za sebou dost komercnich soft. projektu.

Co nabizim:
1) rozjet CVSko na nasem serveru, rozjet mail-list pro projekt
2) pomoci pri analyze UML, UseCasy, datovy model
3) kdyz bude cas, tak se podilet i na nejakem programovani

--
David Pasek
Email: pasek at idc.cz WWW: http://www.idc.cz ICQ: 76039994