Mountovani CD

Vladimir Mencl, MK, susSED mencl at nenya.ms.mff.cuni.cz
Thu Mar 8 15:17:20 CET 2001

On Tue, 20 Feb 2001, Cejka Rudolf wrote:

> Doma to mam nastavene podle FAQ v /usr/share/doc (pro nastaveni sysctl
> je nejlepsi do /etc/sysctl.conf dat "vfs.usermount=1"):

Pouzivam reseni pres sudo, o teto option jsem nevedel.

V tomhle mi mozna pripada elegantnejsi reseni linuxu, ktere umoznuje
user-mountovani povolovat pro jednotlive preddefinovane mounty pridanim
optiony "user" k options prislusneho mountu. Neumoznuje to ale rici, KDO
smi mountovat... A vyzaduje to suid mount.

Z bezpecnostnich duvodu ale doporucuji pouzivat options nodev a nosuid.

- kdyz uz si muze uzivatel sam namountovat CD, ktere si prinesl, tak aby
mu tam nefungovaly device nodes a suid programs, ktere si na nem
pripravil....

			Vlada