Mountovani CD

Stefan Kremen piftik at yhman.tnuni.sk
Mon Feb 19 20:36:15 CET 2001

Zdravim!

Ja poznam dva sposoby, ktore som skusal na svojom BSD-cku, kde mali
pristup aj iny uzivatelia prevazne na konzole a nje cez siet. Neviem,
ktory je do akej miesry vyhodny ci bezpecny, ale uvediem oba sposoby:

1. nastavil som S-bit na subory mount, mount_cd9660 a mount_msdos
   (popripade aj ine, ktore uznate za vhodne)

2. pouzil som "sudo" a do sudoers som presne urcil, kto moze montovat
   nielen CD ale aj floppy. Tento sposob vam aj umozni presne vidiet kto,
   kedy a co primontoval a odmontoval. Potom na jednotlive montovacie
   prikazy som spravil aliasy typu:

   alias cdm "sudo mount_cd9660 /dev/acd0c /cdrom"
   alias cdu "sudo umount /dev/acd0c"

   Potom uz zalezi len na Vas, ci povolite vykonavanie tohto aliasu s
   heslom uzivatela alebo bez neho. Ja som dal s heslom.

Snad som to nenapisal velmi komplikovane, ak ano, ved mailing list
funguje. Chvala panu Cejkovi 8-))

S pozdravom Unix na hrad! sa s vami lucim.

Stefan Kremen - Piftik.

I use UNIX 'cause reboots are for hardware upgrade!
You use windowze 'cause the guy on TV told you ...