Novinky v lokalizaci ve FreeBSD

Cejka Rudolf cejkar at dcse.fee.vutbr.cz
Fri Feb 9 20:40:41 CET 2001

Ing. Stefan Billik wrote (2001/02/09):
> Colldef je bez komentarov nepochopitelny. Myslim, ze kazdy v CR vie,
> ze u nas mame (alebo mame malo) Sk, a cisla oddelujem kadecim, ako v CR.

Pokud jde o colldef, "man colldef" nestaci? Popis neni ani moc
dlouhy. Nic lepsiho asi neni, ale mne se to zda byt dostatecne.
Jeste jsem si vzpomnel, ze je dobre mit po ruce mapu
/usr/src/share/colldef/map.ISO_8859-2.

Pokud jde o MONETARY, MESSAGES a NUMERIC - vzdavam se. Zkusil jsem
slovenskou podobu vyrobit. Vse je v
ftp://ftp.FreeBSD.cz/pub/FreeBSD-local/i18n/sk_SK/. Prihral jsem tam i vas
timedef (kdyz nekdo predelava i Id, tak tomu rikam dokonalost :-) - Id
jsem ale radsi standardizoval kvuli zaneseni do stromu). Proti ceske
verzi jsem zmenil:

* U nas jsem jako "ano" nastavil "^[aAyY].*" a slovenskou verzi jsem
  rozsiril na "^[áÁaAyY].*". Je to tak rozumne?

* Vnitrostatni znacku meny jsem napsal jako "Sk" a na mezinarodni jsem
  se dival do ISO normy a nasel jsem "SKK" a napsal jsem ji tam taky.

> Na rozdiel od CS mame:

Treba cely problem ve vyrobe colldef spociva jen ve zkontrolovani,
zda jsem napsal cs_CZ verzi vhodne i pro sk_SK verzi. Ty specificke
znaky pro slovenstinu tam totiz jsou, ale nevim, jestli ve spravnem
poradi. Mozna by pak bylo rozumne provedene zmeny zanest i do cs_CZ.

Ja totiz nevim, ja se [oO] so strieskou, [lL] s makcenom a s dlznom
tridi (vic toho neni?). Zda se povazuji v prvnim pruchodu za bezne
znaky [oOlL] a rozlisuji se az v druhem pruchodu (a pak si nejsem jist
s poradim), nebo zda jiz v prvnim pruchodu jsou tato pismenka brana
hned jako ruzna.

> Zoznam zamerne neukoncujem (aj tak mi ide vlak), co rozputa burlivu
> diskusiu vsetkych troch FreeBSD uzivatelov na SK:-), ktori doplnia
> detaily, cim sa zoznam stane dokonalym (brainstorming).

Tak to jsem teda zvedav. :-)

--
Rudolf Cejka   (cejkar at dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science