lokalizace msdos disku

Cejka Rudolf cejkar at dcse.fee.vutbr.cz
Wed Jan 24 12:34:47 CET 2001

Vladimir Mencl, MK, susSED wrote (2001/01/24):
> Problem tedy je, ze mi Windows ulozily na disk cosi, co ani samy neumeji
> zobrazit!

Tak jsem si taky pohral, a 1/2 a 1/4 vyrobit v mych Win98 neumim.
Misto nich se zobrazuji jine znaky, ktere odpovidaji prevodu z
"Times New Roman" na "Times New Roman CE".

Zkusil jsem alespon promile a Win98 se chovaly dost podivne. Pri
pokusech o prejmenovavani z jednoho nazvu na podobny jiny jsem se
casto dozvidal, ze nastal filesystem error - nelze prejmenovat ani
zrusit soubor. Po restartu explorera mi ale jednu operaci zase vzdy
dovolil. S tim se asi neda nic delat.

> r s hackem tam maji ulozene s kodem 0x00f8
> To je podle tabulky unikodu preskrtnute o.
> ... to uz mi neco pripomina.

Co? :-)

>     Vypada to, ze problem je ve skutecnosti problemem windows. Tedy
> off-topic pro tuto konferenci....

Ale na druhou stranu kdyz se neco nakousne, mohlo by se to dojist...

> Krome toho jsou dalsi nezobrazitelne znaky "1/2" a "1/4".
> Na disku jsem nasel, ze 1/2 je 0x00b8 a 1/4 je 0x00b9.
> To je v poradku, problem je, ze neexistuji v iso-latin2.
> Jake je opravdu nejlepsi reseni takoveto situace? Nejak mi nesedi, aby
> to bylo tyto znaky nahrazovat otaznikem, a nasledne nepovolit pristoupit
> na soubor, ani pro cteni...

Nevim. Problem je v tom, ze je potreba nejak zajistit mapovani 1:1.
Kdyz to neni mozne, soubor musi byt ignorovan. Jinak by hrozilo, ze
dva nazvy v jednom adresari se namapuji na jeden a co by se pak delo
dal? A mapovat Unicode s Latin2 1:1, to je docela problem. Nejakou
roli v tom bude hrat asi i rozsah kodu CP852. Mozna by se daly
nejake kejkle delat, ale nic rozumneho me nenapada.

Prevodni tabulka z Latin2 do Unicode je delana podle oficialniho kodovani,
takze s tim se asi moc hnout neda a zmeny v distribuci realne nevidim.
Jedine si snad udelat vlastni modifikovanou verzi iso22dos, ktera by
prislusne potrebne znaky nekam mapovala, a tu pak pri mountovani pouzivat.

--
Rudolf Cejka   (cejkar at dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science