lokalizace msdos disku

Vladimir Mencl, MK, susSED mencl at nenya.ms.mff.cuni.cz
Wed Jan 24 00:02:35 CET 2001

On Tue, 23 Jan 2001, Cejka Rudolf wrote:

> Doufam, ze WinNT se v tomto smeru chovaji stejne jako Win95/Win98,
> protoze u WinNT jsem jeste nemel moznost pristup k cestine otestovat.

Verim.

> Ani na takto pripojenem disku nejsou spravne videt ceske nazvy?
> Mely by. Nejak si nedokazu predstavit vyznam "ale neuspesne".

Zkousel jsem to na jednom prikladu - adresar Napoveda v \WINNT.

Zkoumal jsem rozdily, pri pouziti techto argumentu zacne fungovat
napriklad preklad "s s hackem", dlouhych U,...

Nefunguje ale napriklad "r s hackem".

Pripada mi, ze prikaz jsem trefil spravne, ale tabulky jsou mozna
spatne.... ?

Zkousel jsem to prozkoumat, konkretne pro pripad rcaron:

iso-latin kod je 248 (decimalne).

Na jeho pozici je v tabulkce (1) 0x0159, to r odpovida....

Podivam se jeste diskeditorem a overim to.

> Kratke nazvy jsou v CP852 a dlouhe nazvy jsou v Unicode.

Jo, jasne, Unicode! Kdybych trochu premyslel... jasne.

> Prevody -L jsou nutne hlavne kdyz se zjistuje, zda jsou dva nazvy
> z pohledu WinXX shodne ci nikoli. A tento test je potreba dost
> casto, protoze pro vyhledavani a unikatnost souboru neni velikost
> pismene rozhodujici.

Ono se to deje v msdosfs i pri vyhledavani?

> O zadne nevim a zadna by nemela byt potrebna.

Uz souhlasim.

> "-s" rozhodne nepouzivat. Sice jsem to nezkousel, ale nasledky bych
> odhadoval priblizne stejne, jako kdyz nekdo pouziva stareho Norton
> Commandera (umi jen kratke nazvy) na disku s dlouhymi nazvy: Dlouhe
> nazvy se nebudou tvorit a smazane soubory s dvojim nazvem budou pro
> WinXX zustavat jako nekonzistentni polozka v adresari. Pri spusteni
> scandisku bych odhadoval, ze takto smazany soubor uvidi jako ztracene
> datove bloky a bude opravovat adresarovou strukturu.

Dle manualove stranky by takoveto chovani (zejmena pri mazani) melo
nastat jen pri soucasnem pouziti "-s" a "-9".

O tom, jestli je pak zcela ignoruje, a znici je i pri zapisu do
adresare, ktery se techto souboru primo netyka (pridani noveho souboru),
jsem se tam nedocetl...

> find / -print0 | xargs -0 grep
>
> Huh?

Jo, super.

> du -k | <zrusit velikosti> | sed -e 's/\([ `"$\]\)/\\\1/g;s/^/"/;s/$/"/' | xdu
>
> Fungovat to urcite nebude, ale princip by mozna mohl byt pouzitelny.

xdu je vizualizace vystupu z "du -k" - abys videl, kolik ti zabira ktery
podstrom. Neni potreba, aby se nazvy shodovali se skutecnymi - pro tyhle
ucely mi staci

du -k / | tr " " - | xdu

:-))

> Dobry?

No, jeste to "rcaron" kdyby fungovalo.

Pro ilustraci, jake znaky nefunguji, prikladam chybovy vystup z

ls -lR /newdos1

Zvlast pro mount z prekodovanim a pro mount bez.

> Kdyz uz jsme u toho, je vubec -W iso22dos -L cs_CZ.ISO_8859-2
> pouzitelne i u slovenskych disku?

Verim, ze vychytame-li tyto mouchy, bude.

			Vlada