nemohu spustit micd

Petr Holub hopet at chemi.muni.cz
Tue Aug 29 11:51:22 CEST 2000

> su-2.03# midc
> /usr/libexec/ld-elf.so.1: Shared object "libncurses.so.5" not found
> su-2.03#

Dle meho skromneho odhadu vam tam schazi knihovna ncurses. Zkuste
se podivat:
pkg_info | grep ncurses
a pokud tam nic takoveho neni, tak nainstalujte ncurses-4.2.tgz.

> Popr. jak ho odinstalovat aby se dala nainstalovat jina verze, kdyz jsem ho
> instaloval tar zxvf mc... z adresare "/"?
> (podotykam jen, ze ten pocitac je ode mne asi 15km daleko, tak bych tam
> nerad jel)

No - tento zpusob leta se mi zda ponekud nestastny. Predne: doufam,
ze ten zmineny soubor je balicek (package) pro FreeBSD. Balicky
si lze stahnout napr. z
ftp://ftp.freebsd.cz/pub/FreeBSD/ports/packages/All/
(odtud i ty ncurses) a pak se provede instalce prikazem pkg_add.
Zkuste se podivat na manovske stranky napr. k pkg_add, ono vas
to odkaze dal. Jeste dalsi moznost je instalace veci z port
collection (v "man ports" se dozvite dalsi).

Pokud jde o tu odinstalaci, tak me nic jineho nez rucni zpusob
nenapada: proste se pres "tar ztvf ..." podivat, co vse se tam
vlastne rozbalilo a pak to _opatrne_ promazat (a hlidat si, aby
clovek nesmazal neco, co jeste bude potrebovat).

Aspon tak bych to videl ja...

S pozdravem

Petr

                            Petr Holub
                        Masaryk University
Dept. Physical Chemistry              Supercomputing Centre Brno
Faculty of Science                   Institute of Compt. Science
Kotlarska 2, 61137 Brno, CZ        Botanicka 68a, 60200 Brno, CZ
phone: +420-5-41129312                    phone: +420-5-41512278
e-mail: hopet at chemi.muni.cz            e-mail: hopet at ics.muni.cz