Zvukovka

Martin Machacek mm at i.cz
Wed Jul 12 10:08:08 CEST 2000

On 12-Jul-00 Vlasta 'Solvina' Seliga wrote:
> Na linuxu sem si s ESS1868 uzil svoje. Tady to vypada podobne, pochopil
> jsem ze musim prekompilovat kernel (neexistuji nejake pridavne moduly ke
> kernelu, nejakou obdobu insmodu z linuxu?)

Existuji, ale ne vsechny drivery jsou implementovany jako kernel moduly. System
kernel modulu je jinak temer identicky s Linuxem. Ekvivalentem Linuxoveho insmod
je kldload. Viz man 8 kldload. Existujici kernel moduly jsou standardne
umisteny v adresari /modules a aktualne zavedene moduly lze vypsat pomoci
prikazu kldstat.

> Vypis s pnpinfa je na konci,
> a do MYKERNEL jsem pridal tohle, zbytek je puvodni>
> <---from MYKERNEL--->
> device          sn0     at isa? port 0x220 irq 5
> <---end MYKERNEL--->

Doporucuju tento radek z konfigurace opet vyndat a nahradit pcm. Viz dale ..

> tohle je z dmesg (vsechno co by se melo tykat zvukovky)
>
> <---dmesg message--->
> unknown0: <ESS ES1868 Plug and Play AudioDrive> at port 0x800-0x807 on
> isa0
> unknown1: <ESS ES1868 Plug and Play AudioDrive> at port
> 0x220-0x22f,0x388-0x38b, 0x330-0x331 irq 5 drq 1,0 on isa0
> unknown2: <ESS ES1868 Plug and Play AudioDrive> at port 0x201 on isa0
> <---end dmesg--->

To vypada pomerne nadejne.

> Predpokladam ze bych mel nejak nahradit unknown[1-2], ale vubec netusim
> jak.V adresari /dev jsem provedl `sh MAKEDEV snd0`, ale evidentne to nestaci.
>
> Moc do toho nevidim, ale rad bych si poslechl svoje oblibne mp3 ;(.
> Diky za pripadnou pomoc, dole je vypis s toho pnpinfa.

Doporucuji misto stareho Voxware snd driveru pouzit pcm. To spociva v tom,
ze se do konfigurace jadra (pro PnP kartu) da:

# Sound
device          pcm
device          sbc

Pro non-PnP kartu by se muselo dat:

device          sbc0    at isa? port 0x220 irq 5 drq 1 flags 0x15

Detaily viz man 4 sbc a man 4 pcm. Vse plati pouze FreeBSD-4.0!

ESS 1879 mi funguje na notebooku zcela bez problemu s vyjimkou MIDI, jehoz
podpora zatim neni implementovana, coz ale pro prehravani MP3 stejne clovek
nepotrebuje. V mem pripade karta neni PnP. Pri bootu se hlasi takto:

sbc0: <ESS 688> at port 0x220-0x22f irq 9 drq 1 flags 0x15 on isa0
pcm0: <ESS 18xx DSP> on sbc0

cat /dev/sndstat rika:
FreeBSD Audio Driver (newpcm) Jun 29 2000 12:51:43
Installed devices:
pcm0: <ESS 1879 DSP> at io 0x220 irq 9 drq 1:5 (1p/1r channels)

Predpokladam, ze i ESS 1868 by mela fungovat, protoze podpora pro ESS karty v
newpcm je pomerne rozsahla.

        Martin

---
[PGP KeyID F3F409C4]